jätte piskstjärtsmal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hynt
    • May 2006
    • 224

    jätte piskstjärtsmal?

    Någon som har erfarenhet om jätte piskstjärtsmal, "Jättegrenmal"..

    Rätt vacker "cool" , funderar på den till min 300liters tank..

    "Den är nattaktiv och fredlig (nästintill vek) även om hanar kan vara svagt revirhävdande mot andra hanar av samma art. "

    borde ju gå bra ihop med endlers,kardinal tetra,koppartetra..






    http://www.mphp.de/aqua/sturisoma_aureum_03.jpg <-- ser rätt tuff ut =)
    Senast redigerad av Hynt; 14 June 2006, 20:45.
    http://hynt.info.se/
  • Daniel Blom
    • June 2003
    • 1670

    #2
    Sturisoma, vilken art man än väljer, är trevliga, roliga och oskygga fiskar. S. aureum säljs ibland som S. panamense - den sistnämnda arten är mycket sällsynt.
    I kommande nummer av Malbiten, Guardians of Catfishs tidning, finns en artikel om Sturisoma aureum.
    Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
    och framgången är given.
    Samuel Clemens
    Mina bilder

    Kommentar

    • Hynt
      • May 2006
      • 224

      #3
      Okej, fastnade lite för just den malen ser onekligen hård ut, aldrig sett dom i butiken.. men kan ju be dom beställa in..

      finns det några andra exempel på malar som inte e allt för skygga och snäll mot småfisken?

      pansarmalen e lite tråkiga =)
      http://hynt.info.se/

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Jag har just nu 10-15 decimeterlånga grenmalar i ett 450 liters akvarium, anledningen är att jag lyckades leka av ett par... Det är snygga lugna och snälla malar som bryter av lite mot de vanliga L-malarna. De verkar vara mycket tåliga också... Det enda är väl att det inte är så mycket "jäklaranamma" i dem, så man får hålla koll på att dom får mat. En mal att rekommendera således, under förutsättning att man har plats förståss...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • Lubbe
          • February 2004
          • 677

          #5
          Såg att dom hyade röda pisksnärtsmakar inne för ett tag sedan här.. grymt fina var dom!! Ångrar verkligen att jag inte köpte några
          310 l - Sydamerika
          200 l - Asien
          104 l - Asien
          70 l - Sydamerika

          Kommentar

          • Hynt
            • May 2006
            • 224

            #6
            Ursprungligen postat av Tant Nancy
            Jag har just nu 10-15 decimeterlånga grenmalar i ett 450 liters akvarium, anledningen är att jag lyckades leka av ett par... Det är snygga lugna och snälla malar som bryter av lite mot de vanliga L-malarna. De verkar vara mycket tåliga också... Det enda är väl att det inte är så mycket "jäklaranamma" i dem, så man får hålla koll på att dom får mat. En mal att rekommendera således, under förutsättning att man har plats förståss...
            okej hade tänkt med 2st i mitt 300liters möjligen 3 =)
            så det ska nog gå bra..
            http://hynt.info.se/

            Kommentar

            • mckvinnan
              • December 2004
              • 760

              #7
              Ursprungligen postat av Lubbe
              Såg att dom hyade röda pisksnärtsmakar inne för ett tag sedan här.. grymt fina var dom!! Ångrar verkligen att jag inte köpte några
              Inte för att jag vill strö salt i såren men köpte själv 2 stycken sådana fina firrar för ett par veckor sen. Verkar trivas bra i mitt 200 liters sydamerika-kar. Var lite orolig att blåcikliden inte skulle låta dem vara ifred men det är inga som helst problem. Ska köpa fler vid tillfälle, jättefina och oskygga och lagom stora - bara 15cm. Vore himla roligt om man kunde få dem att leka också. Är det någon som har några tips hur man får dem att göra det?
              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

              Kommentar

              • Lubbe
                • February 2004
                • 677

                #8
                Ursprungligen postat av mckvinnan
                Inte för att jag vill strö salt i såren men köpte själv 2 stycken sådana fina firrar för ett par veckor sen. Verkar trivas bra i mitt 200 liters sydamerika-kar. Var lite orolig att blåcikliden inte skulle låta dem vara ifred men det är inga som helst problem. Ska köpa fler vid tillfälle, jättefina och oskygga och lagom stora - bara 15cm. Vore himla roligt om man kunde få dem att leka också. Är det någon som har några tips hur man får dem att göra det?
                Ingen fara! Verkar som att jag kommer få några ändå! Tant Nancy har precis erbjudit mig att köpa någon, och det tackar jag för!!
                310 l - Sydamerika
                200 l - Asien
                104 l - Asien
                70 l - Sydamerika

                Kommentar

                Arbetssätt...