Nu toksimmar mina glada fiskar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laertes
    • January 2003
    • 122

    Nu toksimmar mina glada fiskar!

    Hej alla
    Nu har jag äntligen flyttat över mina fiskar till mitt nya akvarium. De verkar onekligen nöjda. Särskilt svärdbärarna som toksimmar och räjsar omkring. Herr Ancistrus har scannat av varenda sten och rot och har varit väldigt aktiv.
    Har dock märkt att det växer lite vita tofsar på javamossan. Betyder det att den inte triva eller? Svärdbärarynglen verkar dock äta av dessa alger, kan det stämma?
    Tänkte behålla det lilla akvariet och ha som karantän för nya firrar. Nästa inköp blir ett gäng pansarmalar och guldbarber!

    Vad kul detta är! Mycket bättre än TV!
    Hälsn
    Åsa
    Hälsn
    Åsa
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Ja, ynglena äter nog dem. Tar inte Ancistrusen algerna? eller menar du om Ancistrusen inte trivs? Det tar ett tag innan det stabiliserar sig.

    MSP
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Laertes
      • January 2003
      • 122

      #3
      Ancistrusen käkar inte just de algerna, kan tänka mej han har lite svårt att "gnaga" på javamossa! Jag menade om javamossan kanske lider av nån näringsbrist eller nåt efter som det växer alger på den. Jag har haft i växtnäring.
      /Åsa
      Hälsn
      Åsa

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Ta det lungt med näringen ett tag, du kan även minska belysningen någon timma per dag och avakta och se om det blir bättre.
        Lycka till.

        MSP
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Jag är inte ute efter att förvirra dig men min taktik mot alger är som följer: Öka ljusmängden under max 10 timmar. Tillsätta co2 i mängder. Göda med TMG . Därmed så ger man växterna bättre förhållande än algerna och det brukar lösa sig av sig själv. Men det kanske är lite överkurs.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...