pelvicachromis i sällskapsakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ginny Nessy
    • April 2006
    • 34

    pelvicachromis i sällskapsakvarium?

    Hej, jag är kanske inte någon nybörjare egentligen... (har haft akvarium i några år nu) ...men jag har aldrig haft ciklider.
    har ett juwelakvarium, 240 liters, som jag ska starta om till hösten och funderar på om det kanske skulle gå bra att ha ett par palettciklid eller kanske"rödbukspalett" i ett sällskapsakvarium?
    De lär visst vara lite... eh.. "aggressiva" när de har yngel, och vad kan man i så fall ha tillsammans med dem? Hur reagerar de på mindre fiskar?
    vill gärna ha fiskar med lite färg, och inga irriterande fiskar som "smågnabbas" med varandra hela tiden eller mobbar/bråkar.
    Jag är inte intresserad av guppys, (blev avskräckt av uttrycket "miljon-fisk").
  • mayday
    • November 2005
    • 2085

    #2
    Vill du ha färg ska du köra med vanliga palleter inte rödbuks då dom verkar vara lite gråare
    ______________________________________________

    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

    Kommentar

    • Ginny Nessy
      • April 2006
      • 34

      #3
      färg

      Ursprungligen postat av mayday
      Vill du ha färg ska du köra med vanliga palleter inte rödbuks då dom verkar vara lite gråare
      jag menade att jag ville ha någon annan fisk med färg, hur färgglada cikliderna är spelar ingen roll, problemet är om det över huvud taget går att ha dem i sällskapsakvarium och vilka fiskar som i så fall skulle gå att ha med dem.


      hmm.. kanske detta hör hemma nån annanstans, men det går ju inte flytta tråden så...

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det går fint att ha ett par paletter tillsammans med ett gäng tetror tex kardinaler. Iofs blir det inte ett biotopakvarie men det kanske kvittar. Till dessa kan du även ha Corydoras samt ett par L-malar. Det finns många olika slags paletter och själv har jag utöver de vanliga ett par som kallas Kienke som är otroligt vackra .
        Lycka till!

        Anders
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...