Himla kul med yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LenaH
    • October 2005
    • 20

    Himla kul med yngel

    För några veckor sen upptäckte vi ett guppyyngel i akvariet!!! För några dagar sen ett till. Nyss ropade maken på mig och sa att vi har ju tre! Och jag kollade och fick ihop det till fem . Jättekul! Jag vet inte när och hur de ynglat av sig, bara att det första ynglet visade sig efter att vi gjorde rent filtret. Kul är det i alla fall.
    /LenaH
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Grattis till nytillskotten! Visst är det jättekul med yngel! Och att se dom växa...
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • Joachim.S
      • December 2005
      • 417

      #3
      Grattis. Jag fick mina först yngel för typ en månad sen och de har nu börjat få mer "form". Grattis igen.

      Kommentar

      • LenaH
        • October 2005
        • 20

        #4
        Ursprungligen postat av facking najs
        Grattis. Jag fick mina först yngel för typ en månad sen och de har nu börjat få mer "form". Grattis igen.
        Och nu är de 12 st! Var kommer de ifrån? Honorna såklart, men gömmer de sig bland stenarna? De är i det stora akvariet och verkar få vara ifred också. Jag bytte vatten och gjorde rent filtret igår och de är inte så himla små heller . Få se hur många de blir nu då.

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #5
          Ursprungligen postat av LenaH
          Och nu är de 12 st! Var kommer de ifrån? Honorna såklart, men gömmer de sig bland stenarna? De är i det stora akvariet och verkar få vara ifred också. Jag bytte vatten och gjorde rent filtret igår och de är inte så himla små heller . Få se hur många de blir nu då.
          Dom är jätteduktiga på att gömma sig! Hittade ett guppy-yngel i dag i stora akvariet. Det hade redan börjat färga ut, var svart baktill! Kul!!!
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          • mayday
            • November 2005
            • 2085

            #6
            vill du ha yngel så skaffa molly
            Mina dalmatinermolly funderar ja snart på o kastrera

            sitter io väntar på att mina paletter ska leka
            ______________________________________________

            "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

            Kommentar

            • Linnet_90
              • March 2003
              • 126

              #7
              Guppy är oxå yngelmaskiner... Har nog gett bort en 60 fiskar (både stora och yngel) har kanske 40 st kvar och vill bara bli av med fler eftersom jag inte vet hur många yngel som det kryllar av i akvariumet. Till slut får man nog. Ska köpa ciklider o slänga ner i samma akvarium så slipper man kanske ynglerna... man kan ju alltid hoppas i alla fall...
              Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

              Kommentar

              • Superannan
                • February 2006
                • 5

                #8
                Hej jag skaffade ett akvarium för en dryg vecka sedan, bara efter en dag!? efter att vi satt ned våra två första guppys så upptäckte vi yngel och idag är de drygt 5 st små saker som simmar runt på botten, börjar dock bli orolig, kommer denna förökning att fortsätta kommer det säkerligen bli fiskar i massor!

                Kommentar

                Arbetssätt...