Palettciklid hane jagar honan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luana
    • January 2006
    • 2

    Palettciklid hane jagar honan

    Hej!

    Jag har satt upp ett nytt akvarium och nu har jag haft ett palettciklid par där i en vecka ungefär. Hanen jagar honan in bakom pumpen eller doppvärmaren och nu är hon där bakom nästan jämt. Så fort hon simmar någon annanstans blir hon jagad. Varför gör de så?
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Ursprungligen postat av Luana
    Hej!

    Jag har satt upp ett nytt akvarium och nu har jag haft ett palettciklid par där i en vecka ungefär. Hanen jagar honan in bakom pumpen eller doppvärmaren och nu är hon där bakom nästan jämt. Så fort hon simmar någon annanstans blir hon jagad. Varför gör de så?
    Så har min kakaduaciklid-hanne gjort också. Först med den ena honan, sedan med båda och sen med den andra!
    Har ingen aning om vad han menar... Men det har blivit bra till slut i alla fall. Ingen har tagit skada.
    Vet ju inte om det är samma med paletter...

    Jag matade honan med svarta mygglarver så hon skulle bli lekvillig... Och det blev hon och sedan var allt bra...
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • Luana
      • January 2006
      • 2

      #3
      Ursprungligen postat av Birgitta W
      Jag matade honan med svarta mygglarver så hon skulle bli lekvillig... Och det blev hon och sedan var allt bra...
      Kan man köpa såna mygglarver på nästan vilken djuraffär som helst? *nybörjare* Det finns liksom bara en djuraffär i närheten vars jag bor...

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Ursprungligen postat av Luana
        Kan man köpa såna mygglarver på nästan vilken djuraffär som helst? *nybörjare* Det finns liksom bara en djuraffär i närheten vars jag bor...
        Det borde man. Dom är djupfrysta.
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        • _nitr2am
          • October 2005
          • 104

          #5
          Ursprungligen postat av Luana
          Hej!

          Jag har satt upp ett nytt akvarium och nu har jag haft ett palettciklid par där i en vecka ungefär. Hanen jagar honan in bakom pumpen eller doppvärmaren och nu är hon där bakom nästan jämt. Så fort hon simmar någon annanstans blir hon jagad. Varför gör de så?
          Dom håller på så ett tag men ser du att honan tar skada ska du nog flytta henne ett tag. Mina palettehane jagade honan i några veckor sen slutade han, men dom kommer alltid jaga varandra lite när dom leker.. har jag fått för mig iallfall
          Maaartin

          Kommentar

          • miiaoo
            • January 2006
            • 2815

            #6
            Nåt du kan göra är att ha en hel del gömställen i form av mycket växter så det finns ställen hon kan vara på utan att hanen ser henne direkt hon rör sig.
            Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

            Kika gärna in i min dagbok!

            Kommentar

            • mayday
              • November 2005
              • 2085

              #7
              mina har hålt på hela dagen idag

              fick hem en igår o tre idag

              bara ena honan som får vara helt ifred från den större hannen

              Dom verkar bra stressade då dom tappar färg ... dock lungnar dom sig efter ett tag o färgerna exploderar nästan fram .... för att sen jaga varande igen ...
              ______________________________________________

              "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

              Kommentar

              Arbetssätt...