Invasion Av Sniglar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr B
    • September 2004
    • 1310

    #16
    mata inte med flingor och tabletter samtidigt? Ge flingor först, tabbletter senare? oftast matarman ju med tabletter för malarnas skull.
    B!

    Kommentar

    • Krax
      • December 2005
      • 1329

      #17
      Saltar du vattnet? Snäckor tål mindre salt än vissa fiskar och växter. Kanske kan du får ner antalet genom att höja salthalten? Men ta det lugnt. Salt är väldigt giftigt för många sötvattenslevande organismer (t ex bakterier).

      Detta kan vara ett idiotisk förslag eftersom jag inte vet ett skvatt om akvariefiskar eller skötsel. Växter kan jag.

      Kommentar

      • David.C
        • October 2003
        • 50

        #18
        Guldbarber är en billig och käck lösning lite beroende på vilken typ av snäcka det handlar om... De rensar snabbt ut snäckor och snäckrom, och vill du inte behålla dem sedan är de lagom mat till det större karet med hungrigare fiskar. Roliga att jaga eftersom de är så livliga
        OK, det kostar dig en 50-lapp, men det gör snart lite frysfoder också.

        Kommentar

        • Guppyz12
          • November 2005
          • 45

          #19
          Hej igen!

          Idag så tömde jag halva akvariumet och rensade bort alla sniglar från växter, inredning och de som syntes på gruset, måste säga att jag inte sett en enda snigel/ snäcka på hela dagen , än...

          Men det verkar som om sniglarna har flyttat till mitt krabbkar på 21 liter...
          Fast det tar krabborna nog hand om..

          Tack för tipsen också !

          Kommentar

          Arbetssätt...