skål?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • idunb
    • August 2005
    • 39

    #31
    haha vad är lakritsfiskar, kollade på google men hittade inget?

    Kommentar

    • Malplacerad
      • April 2005
      • 257

      #32
      Det finns väl lakritsgurami? (chansar vilt)
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

      Kommentar

      • KimJosefin
        • September 2004
        • 91

        #33
        Ursprungligen postat av Raven
        Ursprungligen postat av KimJosefin
        Hur som helst, en kampfisk GÅR att ha i 20 liter vatten om man ser till att värma och rena vattnet.
        du skriver själv GÅR.
        visst det går men hur bra mår fisken igentligen ?

        det GÅR å stänga in dej i en garderob på 0.5x0.5x2 meter du kan överleva alldeles utmärkt därinne bara du får mat å vatten men hur trivs du.

        personligen anser jag att en fisk ska inte bara ha lite vatten å flyta i utan ska kunna simmma runt slå kullerbyttor och kunna ha ett någorlunda naturligt beteende
        Självklart! Det är en viktig skillnad mellan GÅR och SKA/BÖR. Jag tycker själv inte att det är det bästa alternativet, det enda genuint naturliga är att fiskarna bor i det vilda - med obegränsad tillgång till nya vatten och deras ÄKTA naturliga miljöer, inte de vi försöker efterskapa i våra akvarium. Hur mycket vi än försöker få våra akvariefiskar att trivas kan vi nog enas om att de egentligen skulle må bättre av att leva ett bättre (om än kortare) liv i naturen. Av den anledningen kan det tyckas lite banalt att prata om "hur många liter ska den och den fisken ha?", men det kan vara bra med rekommendationer.

        Just vad gäller kampfiskar skulla jag själv rekommendera att ha en mindre stillastående vattendrag alternativt ett risfält i vardagsrummet, annars går det bra med ett 50 liters akvarium

        Det är trist men sant att folk har kampfiskar i till och med mindre än 10 liter vatten, och då är det viktigt med värme och rent vatten, därav mitt inlägg. Jag skulle inte vilja bli instängd i en garderob.


        Kommentar

        Arbetssätt...