inredning m.m. till 240-liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elina
    • February 2005
    • 128

    inredning m.m. till 240-liters

    Hej!
    Har precis beställt ett 240 liters möbelakvarie till mina 2 slöjstjärtar som för närvarande är ihopträngda i en liten 45-liters burk. Är ju inte mitt första akvarium, men eftersom jag fortfarande känner mig ganska grön inom akvariehobbyn så tänkte jag att jag kanske kunde få bäst hjälp här

    Vill gärna ha tips på bra bottenmaterial, filtertyp, växter, passande fiskar som sällskap till slöjjisarna m.m. Smart lösning med bakgrund vore inte heller dumt att få tips på. Vill inte ha en btn, då den tar upp för stor plats i karet (Har nämligen hittat ett par chyssta trädknölar som är rätt maffiga).

    De invånare som ska få ett nytt hem är:
    2 slöjstjärtar
    1 ancistrusmal

    Akvariets mått är: Längd 120cm Djup 40cm Höjd 50cm


    Tack på förhand! //Elina
  • becky_be
    • August 2005
    • 473

    #2
    Mina slöjstjärtar ska få ett nytt akvarium nästa år. Just nu är det alldeles lagomt där de är, men de växer, och kommer att behöva ett nytt...

    Jag har engelsksjösten till mina slöjstjärtar och det tycker jag är bra.
    Sen läste jag någonstarn här på forumet om bakgrundslådor. Trälårdor som ställs bakom på utsidan och kläs med rötter och sånt, eller varför inte en frigolitbakgrund?
    Men själv har jag en affish som jag tejpat fast. Hade problem med kondens, men har använt vit "frys/husshålls" tejp på hela överkanten och båda sidkanterna och lämnat nederdelen fri.

    Andra fiskar jag har med dem nu är guldbarb och kinesiskalgätare. Men jag har haft pakistanbotia, pleco, svärdbärare och neontetror. Den sistnämnda inte så bra, då slöjstjärtarna åt upp dem...

    Ja, det var lite om mina slöjisar.
    @-{-{--
    Rebecca

    Kommentar

    • Elina
      • February 2005
      • 128

      #3
      Tack för svaret! Ska spana in fiskarna du föreslog å se om det är nån som faller mig i smaken

      Kommentar

      Arbetssätt...