koldioxid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aliback
    • April 2005
    • 163

    koldioxid

    Hej.
    Jag har i mitt relativt nystartade kar sett till att ytan hålls i ganska bra rörelse för bra syresättning, vad jag inte tänkt på är om det kan bli för bra, om koldioxiden försvinner?
    Annelie
    MVH
    Annelie
  • Hawkmoon
    • February 2005
    • 268

    #2
    Så kan det bli, hade problem med att få ner PH lägre än 6,8 får ingen ordning på min reaktor, riktade om mitt strilrör så att ytan nästan är utan rörelse och fick ner PH till 6,5.
    Fast ytan blir full med småbubblor, vet inte hur dom påverkar ljuset ner i karet, måste fixa till min reaktor så jag får bättre Co2 upplösning och kan ha lite mer fart på ytvattnet.
    190L Trigon SA Powered by Co2
    112L Snäcklekare
    Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      Mit strilrör är riktat mot ytan det sitter i mitt nya kar ca 10cm ner i akvariet och riktat uppåt, Min DIYreaktar pressar ner pHt till 6.4-6.3 enlig loggen från igår kväll, jag kör just nu med 4-5 bubblor i sekunden (ökade upp den iförrgår) Mitt kar är på 310l och strilröret är 1m långt hålen sitter var 3cm på röret på så vis får jag ytrörlse över hela akvariet (utan att storma på växterna) ytrörelse är bra om du har många bubblor som går rakt upp från din CO2 då co2 löses upp lite till uppe vid ytan innan den försvinner upp igenom hålen.
      En sak till, då jag skjuter iväg strålarna mot ytan, gör jag det inte så det bildas bubblor utan det skall bara svalla på ytan.
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • aliback
        • April 2005
        • 163

        #4
        jag har bara "svall"
        Annelie
        MVH
        Annelie

        Kommentar

        Arbetssätt...