Vita Dimman ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ehrstrand
    • January 2005
    • 27

    Vita Dimman ?

    Vad är det nu den där vita dimman är som kan dyka upp när man startar upp ett akvarium?

    Startade upp ett igår kväll ca: 21.00 - svart Marmorsand, kolsten, 6 mindre plantor, 3 mossbollar - vi har droppat i klormotverkande medel och bakteriekultur. Ska låta det stå i 3 dagar och sedan koppa in lite fisk i taget

    I morse var det klarare vatten men ändå en slags vit dimma - försvinner den eller har vi gjort något fel.

    Vattentemp ca: 27 grader
    57 liters Pelarakvarium
  • Servant
    • December 2004
    • 315

    #2
    grummel från gruset?
    t

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Kan vara infusorier eller kalkutfällning från tillsatsen i vattenverket.
      Infusorier kan du se om du har ett mikroskop eller tittar mot ljuset.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Eller helt enkelt bara syrebubblor
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • radera
          • October 2004
          • 33

          #5
          har varit med om precis samma sak och har ännu inte idag listat ut vad det är, men det försvann iaf kvällen efter jag hade startat upp det. och när jag släppte i fisk så verkade dom inte ha några problem iaf. tänkte först att det kunde vara farligt för fisken men det var det ju inte. den var naturligtvis försvunnen när jag släppte i fisken men man blir ju lite orolig för vad det var!!
          radera

          Kommentar

          • Sissi
            • January 2005
            • 83

            #6
            Jag har hört att innan vattnet hunnit "ruttna" när de är för färskt, så är de helt grumligt, de var mitt lite efter att ja startat upp de... men de försvinner efter ett dygn ungefär...
            Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

            Kommentar

            • fredrikakesson
              • November 2003
              • 1363

              #7
              Hej

              Det brukar vara luftbubblor.Häll upp vatten i ett vanligt glas så blir det likadant
              Fredrik

              Kommentar

              • Ehrstrand
                • January 2005
                • 27

                #8
                Tack

                för tipsen, har lagt i aktivt kol, och gör delvattenbyte, det har blivit bättre - mycket är nog roten som spökar - färgar av sig rejält

                P & M

                Kommentar

                Arbetssätt...