Heej!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TeTe
    • January 2005
    • 12

    Heej!

    min kusin vill väldigt gärna har fiskar har fösökt 2 gånger kanske mer men fösta gången fick dem pricksjukan och sen så va ja snlll o ge honom nåra fiskar guppy och en mal.. men dem dog efter nåra veckor.. en efter en.. vi tog kall vatten direckt ur kranen och värmde upp det så fort som de gick sen så hålde vi i dem men a efter nåra veckor så dog alla.. han e no väldigt besviken på det.. skulle vilja få tips hur vi skall frösöka så dem inte dör så snabbt.. min moster tror att de va för lite syre el a för kallt tror ja om ja minns rätt.

    snälla hjälpa mig
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    Hej, lite svårt att tyda med så lite punkter...=)

    Gå in på www.zoopet.com o läs starta akvarium, där kan ni läsa om hur man skaffar fiskar! fråga gärna om det är nåt ni undrar! Lycka till!
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      Jag tycker du ska ta ljumet vatten eller rättare sagt samma grader på vattnet som du ska ha i karet. Om tempen på vattnet förändras fort och mycket så dör dom väldigt lätt.

      När man ska vänja in fiskar så ska man göra det långsamt genom att hälla lite vatten i påsen var femte minut av det vatten som finns i det nya akvariet. Ha påsen i akvariet så det sakta men säkert får samma temepratur. Gör detta i ca ½-1 timma och då ska påsen vara nästan dubbelt så mycket med vatten. Ta sen ut fisken ur påsen så att inget vatten följer med.


      Läs på forumet och på de artiklar som finns hur man startar upp ett akvarium innan ni startar upp det igen, så kanske ni lyckas bättre nästa gång. Är det något ni undrar över så fråga på.

      Lycka till.
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      Arbetssätt...