Krabbor - nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    Krabbor - nybörjare

    Jag är en mamma med en massa djur (bl a ormar och ökenråttor) och jag har funderat lite på att starta ett akvarie. Har en burk "ledig" med måtten 70 x 40 x 35 (bredd, höjd, djup). Jag skulle vilja ha krabbor, räkor och något annat som passar med dessa djur - någon som har erfarenhet av den kombinationen? Är det dumt att börja med något sådant? Finns det små krabbor som inte växer ur burken?

    osv osv... svara gärna med allal fakta ni har :-) Jag tänker ta god tid på mig att läsa in alla fakta och bygga upp en bra vattenmiljö innan några djur flyttar in...
    mvh Mia
    Always look at the bright side of life
  • Ginfizz
    • May 2003
    • 122

    #2
    Hej!

    Låter som en rolig idé tycker jag! Sesama bidens är en liten krabba runt 8 (?) cm och blir inte större. Finns bilder på min zoon. Vissa säger att den inte behöver en land del i akvariet (där den kan gå upp o andas) Men jag skulle köra med det ändå. Lika bra kankse om du även ska ha andra krabbor också! Hade den med Malawi fiskar. I böran var den lite svår att mata då fiskarna åt upp allt först, men efter en tid så gick det bra att "handmata" den. Trevlig liten filur!

    MVH

    Daniel
    80 cm c:a 100 l.
    4 Fjärilsciklid.
    2 Kakadua ciklid.
    1 hongkong pleco

    Kommentar

    • Kitty
      • December 2004
      • 50

      #3
      Kul ide! jag läste om räkor, bla körsbärsräkor som ska vara röda, såna vill jag ha.
      Om du fixar lite krabbor eller annat kul kan du väl visa lite billder sen!
      Mvh/Sara
      Kör så de` ryker!

      Kommentar

      Arbetssätt...