Nytt 110 liters akvarie.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cujo
    • December 2004
    • 54

    Nytt 110 liters akvarie.


    Har äntiligen bytt upp oss fr ett gammmalt akvarie till ett 110 liters Juwlkar med möble. Blev rikitgit snyggt, Svart akvarie, svart möbel och svart sand.
    Har köpt Khuliålar,neontetror, svärdbärae, 2 pärlemorsclarer.

    Riktigt kul
    Kommer lägga upp bilder senare. Är helt ny på detta ställe.

    Nån som vet om jag kan ha en Kamphane? skalarer och de går väl inte ihop? jag har tillräkligt med gömställen tycker jag, vad anser ni?

  • imported_n/a
    • December 2004
    • 80

    #2
    Kampfiskar trivs inte med dom dära fiskarna.
    Scalare vet jag nog inte..
    <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
    Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

    <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

    Kommentar

    • Cujo
      • December 2004
      • 54

      #3
      Har haft Kampfisk förr med neontetror och svärdbärare, har fungerat, men vilka trivs kampfiskarna med då?

      Kommentar

      • Maya
        • November 2003
        • 1162

        #4
        Vill inte hytta med pekpinnen men ditt kar på 110 liter är för litet för scalarerna.... de ska ha ett som är minst 45 cm högt.... det är inte de flesta 110 liters akvarierna
        Tyvärr är det så att scalarerna kräver den höjden pga av att deras fenor annars blir missbildade pga att det är för lågt i akvariumet.... det är juh en relativt högväxt fisk....

        Tror nog att det går att ha de andra tillsammans med kampfisk är juh inga kända fenbitare direkt... men har aldrig haft en kampfisk själv så jag är inte säker...hade varit annat om det varit guppys då kampfisken kunde få för sig att det var en rival....
        Mvh M.
        Tänk att så lite... kan göra så mycket....
        Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
        Min hemsida om hoyor & pelargoner

        Tempora mutantur nos et mutamur in illis

        Kommentar

        • Cujo
          • December 2004
          • 54

          #5
          Maya: vårt 110 liters kar är faktiskt 50 cm högt
          det är ca 47 cm med vatten.
          hade scalar i det gamla också som var mindre, visst de blev ju aldrig riktgit stora....

          Vill gärna ha en kampfisk, tycke rde är fina. därför köte vi ingen guppy, för de kan bråka, men det var nån som sa att skalarer bråkar med kampfisken, så jag vet inte om jag ska köpa.

          Kommentar

          • Maya
            • November 2003
            • 1162

            #6
            Men kanon.... tur att jag inte hötte med pekpinnen då juh ;-)..*S*

            Hoppas att nån annan kan hjälpa dig med frågan om de går ihop med kampfisken.... jag har inte en susning nämligen.... beror kanske på hur aggresiva/lugna scalarerna är....
            Mvh M.
            Tänk att så lite... kan göra så mycket....
            Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
            Min hemsida om hoyor & pelargoner

            Tempora mutantur nos et mutamur in illis

            Kommentar

            • Cujo
              • December 2004
              • 54

              #7
              hehe, nej det var väl tur det.
              Ska nog ha en kampfisk tror jag. Sen är jag sugen på typ några kejsartetror. Hade en gång en kulfisk (tror den hette så) den var som en ballong, jättetrevlig o söt fisk, men har inte sett någon sådan någonstans på länge.
              Har nyligen blivit intresserad av akvariet igen. Så nu´köpte vi oss ett möbelakvarie, Ville köpa ett större först, men vi har inte plats till något större. Jag är supernöjd med Juwel akvariet. Kans kvalitet och man slipper se pump o värmare i det.
              ska skaffa mig en sida på Zoonen så jag kan lägga upp bilder på akvariet.

              Kommentar

              • FinaFisken
                • March 2004
                • 184

                #8
                vill påpeka att kulfisk (om det var en sån du menade) , är en bräckvattensfisk..
                =)

                Kommentar

                • stenar
                  • December 2004
                  • 7

                  #9
                  och jag tror inte den kan va i samma kar som skalarer

                  Kommentar

                  Arbetssätt...