30 liters, fiskbestånd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LadyTiera
    • November 2004
    • 151

    #16
    sk ainte ha kampfiskar där, jag hhar sett dem och de är så pass stora (i förhållande till akvariet) att jag inte vill ha dem i mitt lilla, de ska må bra, inte bara se fina ut.
    112l;snäcklekare+zebrafiskar
    pansarmalar
    80liters;purpurhuvudbarb+överbliven fisk.
    30l:liten ancistrus, 3 guppy, 12 neontetror

    http://ladytiera.blogspot.com/

    Kommentar

    • jenniee
      • December 2004
      • 18

      #17
      <font face="Arial"></font id="Arial"><font size="4"></font id="size4"><font color="blue"></font id="blue"> man kan alltid ha bara en kamfisk hane (eftersom dom har finare honor än tjjerna någte neontetror e också fint
      ju mer jag får svar på ju mer måste jag fråga

      Kommentar

      • Karon
        • January 2002
        • 3170

        #18
        Endlers guppi eller "vildform" av vanlig guppi, har ett gäng som är som Endlers i format men lite mer färg och annan teckning än dem, kampfiskhane (jodå, det går bra, de är inte lika aktiva som andra fiskar utan rör sig relativt sävligt), hona/honor till hannen är väl inte lika självklart, då skulle jag nog vilja ha ett större akvarium alt. ett akvarium till dit man kunde flytta honan/honorna emellanåt för att de skulle kunna få en vilopaus.
        Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #19
          Jag hade nog satsat på guppy. Jag har vanliga och är nu inne på 4 generationen. Hanarna är fina och de är fredlig och orädda. Nafsar i fingrarna.
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • Solen
            • September 2003
            • 2997

            #20
            Hej

            Undrar var du köpt din maxi light och vad du fick ge. Djurmagasinet har erbjudande nu inkl pump mm: 795kr

            Bra el dåligt pris
            Mv.SOlen

            Ps kampfisk hane olämpligt då det är spegelglas i bakrutan Ds
            Pricken den Store !
            ~~~~

            Kommentar

            • FinaFisken
              • March 2004
              • 184

              #21
              jag hade nog satsat på nån/några kampfisk/ar. men inte fler än en hane.
              =)

              Kommentar

              • jackson
                • September 2003
                • 1242

                #22
                Jag skulle inte ta kampfisk. Lite för litet akvarium.
                Guppies är bra, svärdbärare för stora. Vill ha stort akvarium för att hanarna skall kunna "dansa" för honorna (det går SNABBT).

                Pansarmalar blir för stora, men däremot anamoräkor skulle nog vara roligt att ha. Två-tre stycken skulle nog vara lagom. De äter allt som ligger still, och är jättebra på att hålla tillbaka alger.

                Så detta skulle jag skaffa.
                2 guppiehanar
                4 guppiehonor
                3 Anamoräkor

                Mycket växter (Javaormbunke och javamossa för att bra åt ynglen samt någon anubias)
                Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                Kommentar

                • join4t
                  • October 2003
                  • 854

                  #23
                  Jag skulle kunna gissa på att kjell skrivit 40 Liter för att det är mer optimalt om man är nybörjare och vill ha ett litet "stim" med kampfiskar men vad vet jag. De som vill och vet vad de gör klarar kanske utan problem att hålla dem i betydligt mindre kar och behöver kanske inte heller tolka artbeskrivningarna på samma sätt (om de nu vet vad de gör).

                  Bara en liten tanke på kvällskvisten.
                  "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

                  Kommentar

                  • LadyTiera
                    • November 2004
                    • 151

                    #24
                    grabbar, tack för tipsen, men tråden är gammal och jag har redan skaffat fisk till den det ser ni i min underskrift.
                    112l;snäcklekare+zebrafiskar
                    pansarmalar
                    80liters;purpurhuvudbarb+överbliven fisk.
                    30l:liten ancistrus, 3 guppy, 12 neontetror

                    http://ladytiera.blogspot.com/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...