Hjälp? tigerbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skopis
    • November 2004
    • 4

    Hjälp? tigerbarb

    Hjälp?mina tigerbarber beter sig konstigt en simmade upp o ner de andra är hängiga??Byter vatten 1/vecka (onsdag alltid)ph:8 ingen nitrit och medelhårtvatten 24-25 gr och jag ger dom flingfoder
  • saxen
    • September 2003
    • 190

    #2
    Ph 8 är nog lite högt för tigerbarb...Dom vill ha ett pH på 6,5-7. Fiskar brukar vara lite konstiga om det är för högt pH värde.
    MVH Sandra
    // Sandra

    Kommentar

    • Skopis
      • November 2004
      • 4

      #3
      jag har oxå antrius malar o dom trivs kanonbra i mitt vatten även om det ligger i ph:8

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Fast jag håller nog med saxen om att pH på 8 inte är den bästa miljön för tigerbarber. Har för mig att de trivs i ganska mjukt vatten med lågt pH, runt 7. Om jag var du skulle jag skaffa en rot som sänkte pH litegrand eller kanske tillsätta något pH-sänkande medel. Ancistrus fixar lite högre pH så bara för att de mår bra så innebär det inte att dina barber gör det. Hur mäter du värdena i karet?
        MVH //Maria
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Skopis
          • November 2004
          • 4

          #5
          Jag har mätt med reagenspapper .jag har en rot i redan men jag har fått svar på mysteriet o de va inte ph värdet utan dom har fått vita pricken.

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Jaha du... men det skrev du ingenting om innan så det hade man ju aldrig gissat!! Har du skapat en annan tråd för det då?
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            Arbetssätt...