Ett kar till!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysaan
    • November 2004
    • 138

    Ett kar till!

    Våra funderingar nu lutar åt ett 100 liters kar. Tänkte då dela upp fiskarna lite och öka på med fler av samma sort. Vad tycker ni om denna fördelning?

    54 liters karet: Ha kvar zebra fiskarna(6 st) och köpa till 4-6 av dem. Dessutom funderar jag på att ha kvar guppina där (3 st) och köpa till kanske 3-4 honor. Och sedan tänkte jag ha kvar min ancistur där.

    100 liters karet: Flytta över mina 7 svärdbärare och köpa till 2-3 honor till. Har nu 3 hanar. Flytta över mina metallpansarmalar 2 stycken och köpa till 4-6 stycken av dem eftersom de är stimfiskar. Behöver jag ha någon ancistur i detta kar oxå då?

    TYcker ni jag ska ha någon mer sort i 100 liters karet och i så fall vilken sort rekommenderar ni?
    www.mysaan.net Smycken för alla
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    Jag skulle flyttat över ancistrusen också, 54 liter är för litet när den växt till sig. Det kommer vara tillräckligt med fisk i det lilla karet ändå. (dvs det är överbefolkat i dagsläget)

    En par av dvärg-/läpp-/honungsgurami eller dvärgciklid kan passa in i 100 liters karet tycker jag.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • Mysaan
      • November 2004
      • 138

      #3
      Hm menar du på allvar att vi har för mycket fisk redan??? TYcker typ att jag knappt har någon fisk alls ju. Jag som ville ha fler. *suck*
      www.mysaan.net Smycken för alla

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        Då är det bara att skaffa fler kar, som jag har gjort som blivit fler och fler och fler *s*
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • Buckshot
          • February 2003
          • 456

          #5
          Köp större.
          Det behöver inte kosta så mycket.
          Det finns ett 400liters på blocket för 1000kr t.ex.
          Lilla Malawisjön finns i mitt vardagsrum.

          Kommentar

          • patrick
            • November 2003
            • 178

            #6
            låter bra
            Patrick

            Kommentar

            Arbetssätt...