Tigerbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tjosan
    • January 2004
    • 75

    Tigerbarb

    Hej,

    Jag har sneglat på tigerbarben ända sedan jag började planera att skaffa akvarium. Men ganska snart läste jag att de är fenbitare. Idag innehåller mitt akvarium platy, silvermolly, 15 veckors black molly, ancistrus och honungsgurami. Sätter någon av de här fiskarna stopp för att jag ska kunna skaffa tigerbarber?

    /Tjosan
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    möjligen att dem kan vara på och bita på dina honungsgurami men ja är int 100% säker.

    /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Gardener
      • October 2004
      • 136

      #3
      Tigerbarber gör att du garanterat slipper ha yngel i akvariet i alla fall;-) De är riktiga storätare och rovfiskar.

      Kommentar

      • Tjosan
        • January 2004
        • 75

        #4
        Läste precis inläggen om fisken. Verkar vara många som har problem med tigerbarben, så jag kanske inte ska skaffa den trots allt.

        Finns en annan fisk jag också sett i djuraffären - Riotetran. Är det någon som vet något om den? Fanns bara ett inlägg tyvärr.... I affären verkade det som att den stimmade extremt bra, vilket jag är ute efter. Stämmer det?

        Kommentar

        • Labeth
          • September 2004
          • 533

          #5
          Jo tigerbarber är inte jättesnälla (det känner man när man stoppar ner handen i mitt kar dom drar i alla hårstrån man har på armen inte jätteskönt men lite roligt...) Det är dock en mycket häfftig och aktiv fisk om man har riktigt många tillsammans ... Jag skulle inte ha dom med någon långsammare fisk med stora fenor... Jag har 36 st just nu med siamesika algätare, pansarmalar, en ansisterus och en räka ... Detta funkar bra men jag skulle nog inte släppa ner dom i ditt kar med tanke på dom andra fiskarna
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275908

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #6
            Läste att det inte skall vara ett problem och ha dem med bottenfiskar eftersom tigerbarben inte bryr sig mycket om dem. Vi hade problem med våra tigerbarber. Har läst att om man har många så bråkar de mindre eftersom de måste ägna tiden åt att ha koll på varandra.
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            • small
              • January 2003
              • 470

              #7
              Ett förslag!Titta på fembandsbarben istället.Hyfsat lika i utseende och fredlig.

              LYCKA TILL!

              /MICKe
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=178185
              Att måla är ingen konst.

              Kommentar

              Arbetssätt...