Starta Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blunder90
    • July 2003
    • 155

    Starta Akvarium

    Jag ska få ett helglasakvarium av min mosters kille, och han hade det igång för några veckor sen men har nu tömt det, och vi ska hämta det på tisdag och då får jag en bänk,innefilter,lysramp,doppvärmare och täckglas med. Jag undrar om akvariumet kan stå i källaren i 1-2 månader innan jag startar upp det, eller är det för kallt i källaren på ett hyreshus.? Sen undrar jag om jag ska starta upp det så blir det nog i november och då måste jag ta akvariumet och ställa ute på våran altan hos mamma och fylla med vatten, kan det spricka om det står ute med vatten.? Ska man ha kallt eller varmt vatten om man testar så det inte läcker utomhus i november?
    Mitt namn är Linn och jag är 15år

    Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.
  • Jeza
    • January 2003
    • 379

    #2
    Jag hade nog inte ställt det i källaren om jag kunnat undvika det. Finns det ingen plats i nån garderob eller liknande tills du ska starta upp det?

    Om du ska testa om det är tätt sen, kanske inte så bra att ha det utomhus om det börjar närma sig köldgrader. Testa att ställ det på exempelvis ett liggunderlag inne på toalettgolvet och låt det stå där inne fyllt över en natt eller så.

    Orcae Ita!

    Kommentar

    • orvil
      • January 2003
      • 69

      #3
      Om det va igång för någon månad sedan behöver du väll knappast testa om det läcker,det tar ett tag för silickon o bli kass
      //Dennis

      Kommentar

      • Blunder90
        • July 2003
        • 155

        #4
        Okej men jag kan för säkerhetens skull fylla det med vatten för att vara helt säker på att det inte läcker. Jag ska kolla om det finns någon annan stans att ställa det kanske kan ställa det på mitt rum i soffan, iförsej är det rätt stort men det ska nog gå bra endå.
        vet inte hur många liter det är på men kan tänka mig 160-250liter vet inte rigtigt.
        Mitt namn är Linn och jag är 15år

        Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

        Kommentar

        Arbetssätt...