Dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tjosan
    • January 2004
    • 75

    Dvärggurami

    Hur ska dvärgguramin hållas - i par/en hane flera honor/går det att ha flera hanar i samma kar?

    Tjosan
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    #2

    En hane och flera honor brukar gå bra !
    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Jag har haft tre par i samma 110-liters kar samtidigt utan bråk, dvs en hona per hane. Hanarna kan ha lite olika temperament men ingen har gjort nån annan hane illa.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Tjosan
        • January 2004
        • 75

        #4
        Bra.. det låter ju som att jag utan problem kan skaffa fler dvärgguramier. Har idag en hona och en hane och tycker att de är väldigt vackra, så det vore kul med fler.

        /Annica

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #5
          De säger att dvärggurami är känsliga, jag funderade på sådanna men akvarieaffären avrådde. Tyckte jag skulle köpa mosaikgurami istället men det blev inget av det... är dina friska och pigga Tjosan?
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • Tjosan
            • January 2004
            • 75

            #6
            Ja, mina mår än så länge bra. Jag har bara haft dem i en dryg vecka, så det kanske är lite tidigt att se några direkta mönster. Min hane blir dock lite mobbad av min silvermollyhona - hon simmar in i hans sida... inte så juste, men inte heller så lätt att påverka om man bara har ett akvarium och därmed inte kan flytta fisken.. får se hur det utvecklar sig.

            /Tjosan

            Kommentar

            Arbetssätt...