Guppy som nafsar :'(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Susanna
    • July 2004
    • 215

    Guppy som nafsar :'(

    Har då nyss haft i tre guppys till min ensamma lilla stackars guppyhona..trodde jag..nu misstänker jag att det är en hane eftersom dom andra är så enormt stora..först såg den "gamla" guppyn glad ut att det kom nya men sen höll hon/han på att nafsa efter dom! varför gör hon/han så? dom ska väl vara fredliga eller nåt sånt??
    tacksam för svar


    PS.Den som hon/han nafsade mest på ligger på bottnen bakom krukan nu..
  • Susanna
    • July 2004
    • 215

    #2
    ingen? gaah det ser ut som om den tänker dö!:'O

    Kommentar

    • shpend
      • August 2002
      • 2010

      #3
      Det kan nog vara en hona, om den är mycket tjock då kanske den ska föda. Dom brukar hålla sej undan när dom ska föda.

      Kommentar

      • Jacke
        • August 2004
        • 11

        #4
        Har den en står bakre fena så är det en hane. Har den en liten mindre så är det en hona.

        Kommentar

        • Jacke
          • August 2004
          • 11

          #5
          *stor

          Kommentar

          • Susanna
            • July 2004
            • 215

            #6
            ja asså problemet är att dom är väldigt gamla..så jag vet inte om de kan va med yngel..men det är just DEN fisken den gamla nafsar på ) dom andra har börjat äta för fullt men inte den där..

            Kommentar

            • Susanna
              • July 2004
              • 215

              #7
              Alltså, nu är det verkligen nånting fel på den där firren! först var den helt spikrak med huvudet uppe vid ytan och resten hängde ner medans en annan prångt skulle bitas å grejja.Sedan tog jag bort den till ett annat akvarium, och nu ligger den bara där på botten helt sne!har den någon sjukdom eller är den bara gammal?? jag tror inte att den har varit i samma akvarium som en hanne iaf..


              Nästa dag...GAAAH den ligger nu i ett hörn och rör lite grann med ena fenan!fortfarande sne!

              Kommentar

              • Lenita
                • June 2003
                • 850

                #8
                Om kroppen är böjd på fisken är den nog allvarligt sjuk, så jag skulle förkorta lidandet för den. Tyvärr.
                ____________________________________
                Pax vobiscum!

                Kommentar

                • Susanna
                  • July 2004
                  • 215

                  #9
                  nej den är inte böjd..men jag får nog göra det ändå :'( tack för svaren

                  Kommentar

                  Arbetssätt...