Hjälp byte mellan akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • brylepudding
    • August 2004
    • 38

    Hjälp byte mellan akvarium

    Jag har ett litet kar igång o jag ska flytta några fiskar från det till ett större. Jag har lagt i enbart 8 neontetror i det stora, det är så svårt att få tag på dem, har cirka 20 o alla ska självklart vara tillsammans. Om de dör av bytet, hur snabbt sker det? Det låter hemskt men jag vill flytta alla så fort det är ok o jag vill inte riskera att bara flytta dem o så dör alla iom att jag ska flytta alla utom guppy, ancistrus. Eller ja, ska flytta pleco om typ en månad eller så. De är ganska stilla nu men det är väl för att det är nytt o för att de bara är åtta. Hjälp!
    3 bondkatter, en svartvit som ser ut som pussikatten, en röd och vit som har mycket norsk skogskatt i sig och en helsvart med tjock härlig päls

    54l
    7 guppy + yngel
    1 plecostomus
    2 ancistrus
    1 kuhlii

    130l
    8 leoparddanio
    20 neontetra
    2 mosaikgurami
    4 praktbotia
  • peyman
    • May 2002
    • 416

    #2
    hur länge har det stora karet varit igång? Har du kollat nitrit värden? Själv skulle jag flyttat på alla tetrorna om det har varit igång ett tag och nitrit är noll. Skulle dock gjort ett vatten byte först (jag antar att det är samma ph i de två karen efter vattenbyte)
    Peyman Zehtab-Fard
    Uppsala

    Kommentar

    • brylepudding
      • August 2004
      • 38

      #3
      Det stora har varit igång i ett dygn o har haft i beredningsmedel. Verkar som de flesta här skriver att man ska ha det i gång länge men de sa att jag skulle göra så i djuraffären. Hade igång det lilla i två dagar o det har gått bra, det har stått i lite mer än en månad. Har inte kollat nitrit men det luktar inte konstigt, bara sjövatten.
      3 bondkatter, en svartvit som ser ut som pussikatten, en röd och vit som har mycket norsk skogskatt i sig och en helsvart med tjock härlig päls

      54l
      7 guppy + yngel
      1 plecostomus
      2 ancistrus
      1 kuhlii

      130l
      8 leoparddanio
      20 neontetra
      2 mosaikgurami
      4 praktbotia

      Kommentar

      Arbetssätt...