Nyckel h ciklid+neon tetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • August 2004
    • 10

    Nyckel h ciklid+neon tetror

    Undrar om det går att ha ett stim neontetra tillsammans med ett par nyckel hålsciklider, ett par pallettciklider, svärbärare och äkta guldfiskar? Föräljaren påstår nämligen att cikliderna äter upp tertrerna och naffsar på de andra fiskarna?
    Går det att se skillnad på hona, hane på äkta guldfiskar? Tre stycken av mina har längre stjärtar och en har kortare.//Mvh Camilla
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    #2
    Hej! Tyvär så kan jag inte hjälpa dig, men blir välldigt undrande när det inte värkar finnas någon som kan på detta forum??!!
    //Lasse
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

    Kommentar

    • cool
      • October 2002
      • 1869

      #3
      tror nog mer på att "äkta" guldfiskar slukar mer tetror en nycklarna.
      förresten vad menar du med äkta guldfiskar??
      ä det sånna som blir uppåt 40-50cm som ska ha 250 liter per fisk??
      Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
      NY MSN:t__skate@hotmail.com
      Skorpion och amfibie fantast

      Kommentar

      • imported_n/a
        • August 2004
        • 10

        #4
        Det sa att det var äkta guldfiskar i affären. De såg ut att ha bättre fenor än de uppodlade som inte kan simma! Det är vad jag vet.//Mvh Camilla

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Det är nog 'riktiga' guldfiskar, dvs inte slöjstjärtar... det låter som om det kanske är den typ som kallas 'comet', dvs med vanlig kroppsform men med slöjfenor.

          Jag misstänker nyckelhål kan tänkas äta neoner, och är helt säker på att guldfiskar så småningom gör det.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          Arbetssätt...