Jag bara undrar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saxen
    • September 2003
    • 190

    Jag bara undrar...

    Hej allihopa!
    En kompis till mig har undrat om jag vill ta hennes två pansarmalar. Men de e så attt jag har två kuliålar och två räkor redan. Får alla plats på botten eller blir det för trångt? Jag har ju hört att kulisar har revir(stämmer det?) Mitt akvarium är 66cm/längd och 33cm/brett.
    Tacksam för alla svar!
    // Sandra
  • saxen
    • September 2003
    • 190

    #2
    ingen som har ett förslag???
    // Sandra

    Kommentar

    • gogar
      • November 2003
      • 365

      #3
      Kuhlisarna är ju nattaktiva och pansarmalen dagaktiv, så det kanske inte blir så många "krockar". Det är möjligt att det kan bli lite kiv på botten, men det tror jag inte. De är relativt små och fredliga allihop. Hur mycket fisk har du i övrigt i karet? Hur stort är det? Om det inte blir för mycket fisk så tror jag det kommer att kunna fungera. Finns säkert någon som har bättre koll på kuhlis och malar som kan ge bättre svar, men jag har aldrig upplevt problem med slagsmål.
      Mvh Håkan
      - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

      Kommentar

      • saxen
        • September 2003
        • 190

        #4
        Jag har ett akvarium på 65L(66cm/längd, 33cm/brett och ca 30cm i höjd) Jag har 7 Kilfläckrasboror, 2 kuhlisar och 2 Räkor(och kanske snart 2 pansarmalar=)
        // Sandra

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          mje funkar nog, det som man kan invända är att pansarmalarna är stimfisk... och således skulle dom må bra av att vara minst 6, MEN inte i ett 65l kar,
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Jag hade tagit dom. De är ett trevligt tillägg i akvariet, är så söta när de far runt, upp och ned framför rutan. När jag hade kuhli och pansarmalar gick de jättebra ihop.
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • saxen
              • September 2003
              • 190

              #7
              <font color="blue">Oki,tack för svaren!</font id="blue">
              // Sandra

              Kommentar

              • SussieGross
                • May 2004
                • 197

                #8
                Nu kanske jag e lite sen här med svaret men jag har själv pansarmalar och kulhiålar och det har aldrig varit något problem...Det är som de andra sa.. De passar bra ihop!

                Det finns bara ett litet problem...när man väl har fått pansarmalar vill man bara ha fler...
                Blubb!

                Kommentar

                Arbetssätt...