Måånga akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Susanna
    • July 2004
    • 215

    Måånga akvarium

    ingen fråga direkt..ville bara dela med mej av en bild jag hittade..verkar lite taskigt av dom får man säga..

    http://www.alfanita.com/fiskrum.htm
  • Moose9
    • June 2004
    • 71

    #2
    Vad är taskigt? jag tycker mer det är kul för dom.. skulle också vilja ha så många akvarium om nån gjorde vattenbyten åt mig..!

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      exakt!
      vad är det taskiga? Akvariumen såg ut att vara väl skötta osv...

      Mvh Malawi´n
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • kevlargirl
        • May 2003
        • 205

        #4
        Undrar om dom har tänkt på att starta fiskaffär... Undrar om dom har heltidsjobb... Undrar om dom har hög vatten och -elräkning...

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Märk väl att Anita var <b>BEST IN SHOW </b>i år på det tyska killisällskapets utställning (DKG) och det är den största killi-showen i världen.

          <b>Grattis igen Anita!</b>

          Så man kan lungt anta att dessa fiskar får riktig god omvårdnad - rikliga vattenbyten, omväxlande foder med moina bland annat.

          Om inte annat titta på hur fina exemplar ALF har fotograferat i Galleriet.

          EDIT: de är inte nybörjare - de har hållt på med killis sedan 1978 åtminstone...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Susanna
            • July 2004
            • 215

            #6
            jaha jaja om ni säger det så..tänkte bara att de stod att de hade nån fiskart i ett 18liters sen när jag sökte på den fisken skulle den ha typ 50-60..men men

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              En del av de där rekommendationerna skulle jag vilja stoppa någonstans där de inte ser dagens ljus på tio år eller så...

              De bygger på vilken <b>fullvuxna </b>exemplar skall ha i ett <b>sällskapsakvarium</b> enligt ciklidfantasterna (sorry Kjell - jag räknar dej dit). <b>Inget annat...</b>

              Läser jag zoopet skall en av mina fiskar ha 80 cm längd & minst 110 liter men de leker lyckliga efter 30 sekunder i en 5-litershink!

              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Susanna
                • July 2004
                • 215

                #8
                ooh...kul att höra

                Kommentar

                • Haleli
                  • August 2003
                  • 413

                  #9
                  Hej Susanna !

                  Jaa, det blev väl nästan en repris av ett tidigare inlägg i dag.
                  Alf och Anita tillhör världsklassen av akvarister när det gäller
                  äggläggande tandkarpar.Deras fiskhållning ligger flera divisioner över genomsnittsodlarens.
                  Det är bara att beklaga när någon amatör som du försöker dra ner deras hobby till en låg nivå. Skäms !
                  Lisa

                  Kommentar

                  • bjurstrom
                    • March 2003
                    • 233

                    #10
                    Nu får du väl lugna ned dig haleli. Det är stor skillnad mellan "välvilligt handlande i okunskap" och att medvetet vilja dra ned någons hobby till en låg nivå
                    min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #11
                      Jag tycker det är bra att <b>haleli </b>utnämnde Alf & Anita till <b>världsklass </b>för det är där de faktiskt hör hemma...
                      även om det känns som jag som killiot skulle heja på hemmalaget...
                      Alfs & Anitas killipage hamnar ganska ofta överst på listor över privata killisidor när man kollar in killisidor världen över...
                      http://www.alfanita.com/


                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Susanna
                        • July 2004
                        • 215

                        #12

                        Kommentar

                        • Susanna
                          • July 2004
                          • 215

                          #13
                          asså kan du bara lägga av eller!? JA! jag vet att jag trodde fel, JA jag vet att du är jäkligt sur och JA jag har slutat nu! hur gammal är du egentligen?? att du ska vara så stöddig!
                          bara för att jag råkat ha fel behöver inte det betyda att jag tänker ta HUR mycket skit som det bara går från dej!!!

                          Kommentar

                          • Joacim
                            • December 2003
                            • 964

                            #14
                            Såjasåja Haleli. Jag tror Susanna har fattat nu... Tjejen är 13 år enl. hennes Profil och lär sig, precis som vi alla, hela tiden. Det finns ingen anledning att gå till överdrift med tillrättavisningar...

                            /J
                            Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                            De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                            Kommentar

                            • fc25
                              • September 2003
                              • 330

                              #15
                              Haleli: Varför måste man vara så otrevlig när man anser sig veta bättre än andra? Bistå med din kunskap men va trevlig! Det tjänar alla på.
                              //Fredrich

                              Kommentar

                              Arbetssätt...