Min fisk är så himla häftig!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vega
    • July 2004
    • 90

    Min fisk är så himla häftig!

    OK, det här är inte direkt någon fråga (även om jag frågar lite i slutet), utan jag vill bara dela med mig lite. Ny i akvarievärlden som jag är så fascineras jag av mycket just nu!

    Jag har ju en kampfiskhane som heter Morr. Han är så himla störtskön! Han käkar ur handen! Jag håller en liten räkbit mellan två fingar och stiker ned i vattnet och han simmar fram DIREKT och börjar mumsa i sig. Jag är chockad att han är så modig och inte det minsta rädd för mig.

    När jag lyfter upp termometern för att kolla att temperaturen är rätt (gör det morgon + kväll) ska han alltid komma fram och nosa när jag sticker ned den igen. Jag tror han har ett kärleksförhållande med termometern. Han hänger ofta runt den och typ cirkulerar runt den.

    När jag byter vatten verkar han gilla att simma rakt igenom vattenstrålen. Jag trodde han skulle simma undan, men nej, han ställer sig mitt i strålen så att han puttas iväg av vattnet.

    Annars gör han mest vanliga fisksaker. Typ simmar runt växterna eller bubblar lite.

    Han bygger ju skumbo för fulla muggar, han har sysslat med det i två veckor nu.

    Är min kampfisk störd eller är han bara helt underbart nyfiken? Är kampfiskar så här tuffa och nyfikna?

    Jag verkligen verkligen hoppas att jag gör allt rätt med honom, för han är så söt och jag älskar min Morr.
  • kia
    • August 2003
    • 366

    #2
    Grattis till din sociala kampfisk! Det är svårt att övertyga folk om att en fisk kan ha personlighet innan men själv upplevt det!
    Nybörjare, Nivå II .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
    "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

    Kommentar

    • drifter
      • June 2004
      • 133

      #3
      jag har också en såda kampfisk jag har också några platys och guppys som är mycket sociala. jag sätter ner hela handen så simmar dom in i handen, så jag kan utan problem ta ut fiskarna ur akvariumet utan hov :P

      Kommentar

      • Mini_agge
        • May 2004
        • 165

        #4
        Visst är det kul med fiskarnas personligheter! Min kamphona är roliga för sticker man ner handen med mat tar hon maten men gör man det utan så biter hon i fingrarna i stället =) Min hane är också underbar, mycket nyfiken =)
        ASTA =)






        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

        Kommentar

        • vega
          • July 2004
          • 90

          #5
          Hahah! Vad roligt att höra om era lustiga fiskar!

          Ni kan titta på en film där Morr biter mig i fingret om ni vill.

          Den finns här: http://hem.bredband.net/vega/

          Filen är i mpg format. Storlek: 4.46 MB. Längd: 8 sekunder

          Kommentar

          • Black_666
            • October 2003
            • 475

            #6
            jag har en del halvtama fiskar, dvs de som jag själv fött upp och de stackare som har avrit sjuka och hamnat i ett mindre kar... dessa kan jag utan större problem lyfta upp utan håv
            Black Molly

            Kommentar

            • fjidis
              • July 2004
              • 10

              #7
              Jag har själv dalmatinmollys som är så tamma att de kommer i handen, de är så söta
              lev varje dag som om den vore den sista

              Kommentar

              • vega
                • July 2004
                • 90

                #8
                tänkte bara berätta att filmen är offline nu, så ingen sitter och letar i onödan. behövde utrymmet för att lägga ut bilder från årets pride parad...

                urgulligt med fiskar som simmar in i handen!

                Kommentar

                Arbetssätt...