Stackars svärdbärare:(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne o Cissi
    • April 2004
    • 30

    Stackars svärdbärare:(

    Köpte ett par koppar barber igår, och hannen jagar min svärdbärarhanne hela tiden nästan. Jag tycker så synd om den, för den försöker gömma sig för den hela tiden.
    Är detta normalt? Svärdbäraren mår nog inte så bra av detta, så jag funderar på att lämna tillbaka barberna..
    Kanske borde jag vänta lite..?
    Det "roliga" e att svärdbärarn är ca 5 ggr större än den lilla fjuttbarben
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    Kopparbarbhanar är ganska obstinata. Köpte du bara ett par, alltså en av varje kön? Vänta några dagar för att se om det lugnar sig när barben fattar att svärdisen inte är en rival. Annars kan du köpa till några barber så de får fullt upp med varandra.

    Jag köpte två par kopparbarber och då fick den mindre hanen ingen hona alls utan blev ständigt jagad av den större hanen. Köpte till två honor och då lägrade sig lugnet i karet (utom vid lek då det går vilt till). Överallt står det att de inte är särskilt stimbenägna och hellre går i par, men det har inte mina firrar läst. ;O)

    Storlek på en viss fisk har inte alltid betydelse. Min pyttiga palettciklidhane är ständigt på den tre-fyra gånger större praktbotian och den sistnämnda viker undan varje gång.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • Danne o Cissi
      • April 2004
      • 30

      #3
      Tack för ett bra svar!

      Kommentar

      • Linnet_90
        • March 2003
        • 126

        #4
        Mina små dvärgklogroder härskar över min gibbicps. Bara det att malen är ca 20-25 cm och grodan inte ens 5. Det kan se lite roligt ut.
        Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

        Kommentar

        Arbetssätt...