Växer fenor ut?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SussieGross
    • May 2004
    • 197

    Växer fenor ut?

    Hejsan, jag har haft en elak killihane med mina snälla pansarmalar och det verkar som om han har nafsat dem i stjärtfenan och i ryggfenan...växer fenor ut??
    Hur vet man om fenan är "biten på" eller om det fenröta?

    Tack på förhand!!
    Blubb!
  • Galadien
    • February 2004
    • 107

    #2
    Min guppyhonas ena fena blev nästan helt bort tuggad en gång, men den växte ut och nu är den jättefin!

    Kommentar

    • sleepy
      • March 2004
      • 267

      #3
      jag har en golden hane som råka ut för en annan ciklid hane som imprinsip slakta golden hanen. han hadde inte en ända fena kvar! allt var borta.... jag funderade allvarligt om att avliva den men jag gav den en changs. den klarade sej och alla fenor e utväxta och han mår prima nu!! oroa dej inte så länge det inte blir infecterat..
      ------>> http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=179488 <<------

      Kommentar

      • Adrenaline
        • May 2004
        • 31

        #4
        Om du inte har nån saltkänslig firre i karet kan du alltid hälla i lite havssalt utan jod. Det håller infektioner borta + bättre läkning!

        Lycka till.

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Pansarmalar å salt???
          Bra förslag med salt men nu var det ju pansarmalar som ju e relativt känsliga för salt.

          På pansarmalarna växer fenorna ut igen. De är ganska tåliga. Gör en sökning på nätet på olika sjukdomar så du känner dig säker på hur fenröta och ev svampangrepp kan se ut.

          Lycka till,
          Jenny
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • SussieGross
            • May 2004
            • 197

            #6
            Tack hörrni'! Jag får vänta och hoppas på det bästa...
            Blubb!

            Kommentar

            • Black_666
              • October 2003
              • 475

              #7
              Jag har en liten blackmolly hane som jag haft i snart ett år. Till historen hör att jag bad om en hona och en hane i affären men fick 2 hanar. Men det syntes inte förren efter 2 månader(!!!) Och då började den stora hanen jaga och bita på den mindre hanen och den lille hanens ryggfena delade sig i 3 små vimplar... Och han ser fortfarande likadan ut! Har köpt en hona som uppehåller den stora hanen, men den lille ser fortfarande rätt risig ut =(
              Black Molly

              Kommentar

              Arbetssätt...