ampularia sniglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskarnas DJ
    • May 2004
    • 23

    ampularia sniglar

    hjelp mig ?? köpte 4 ampularia sniglar.. har lite fråger
    1 fungerar dom som malar?
    2.2 av sniglarna flyter på vattnet e dom sjuka eller har dom fåt in sig luft i skalen eller brukar dom vilja flyta lite?
    3. äter dom på växter?
    4. kan man hita mer info om desa sniglarna jag hitar inte info på zoopets sida?? måste veta lite mer om dom
    jag vet bara att dom behöver kalk o att dom e fina enligt min åsikt
    Alex
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    1) Japp. De äter alger, men är framförallt mycket effektiva vad gäller att äta upp överbliven fiskmat.
    2) Främst sjuka, skadade eller av annan anledning "olyckliga" äppelsnäckor flyter omkring. Du får hålla koll på dem; antagligen kommer de att skärpa sig och börja att krypa omkring, men skulle snäckan dö är det nog en god idé att lyfta ut den innan den ruttnar.
    3) Det beror på. Det finns två arter som är vanliga i handeln, och den ena äter på växter. Den andra arten rör inte friska växter, men kan få för sig att gnaga på döda eller döende växter.
    4) http://www.applesnail.net har tonvis med info.

    Jag tycker själv mycket om äppelsnäckor - de städar bättre än räkor och de flesta malar, de äter inte växter eller fiskyngel, och de ser bra ut. Jag har alltid minst en i mina yngelakvarier.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • fiskarnas DJ
      • May 2004
      • 23

      #3
      en fråga till ?? äter dom yngel??
      Alex

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        nej - kanske rom
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        Arbetssätt...