Platys och växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flundholm
    • March 2004
    • 36

    Platys och växter

    Jag frågade i en zooaffär om det fanns några växter som man kunde ha med platys. Dom sa att det inte fanns några växter som fungerade. Är det verkligen så? Än sålänge ser ju min kålplanta och svärdsplantan bra ut. Finns det några andra växter men kan ha?
    Alla kan ha fel särskillt jag.
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    <center><font face="Comic Sans MS">Men då!

    Knepig zooaffär du pratat med. Mina platy har funkat med allt. Det enda jag märkt i växtväg är av positiv art; de tar bara ev alger som bildats på växterna. Hos mina platy har jag :
    Vattenpest, Cabomba, svärdsplanta, hornsärv och
    Rotala sp. "Nanjenshan". När de bodde i andra karet hade jag också microsorium- och anubiasvarianter. De har aldrig plockat sönder en planta för mig. Prova dig fram. Köp det du tycker är vackert själv och ett riktigt varmt Lycka till!!

    Mvh
    Jenny
    </font id="Comic Sans MS"></center>
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • flundholm
      • March 2004
      • 36

      #3
      Hmmm, ja jag tror nog jag testar cabomba eller så tar jag en svärdsplanta till. Tack för svaret
      Alla kan ha fel särskillt jag.

      Kommentar

      • varg
        • August 2002
        • 1002

        #4
        alla växter har funkat bra med platyn, för mig iaf
        Zoon

        Kommentar

        • hund_tjolahopp
          • February 2004
          • 22

          #5
          det har funkat med alla växter för mig också (ialla fall dom som jag har) varför skulle det inte funka? platys äter väl inte på växter?
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp

          Kommentar

          • Jomi
            • February 2004
            • 29

            #6
            Kul zooaffär det där =) Nejdu, det spelar ingen roll vilka växter dina platysar har som sällskap.
            105-liter Sydamerika med kardinaltetra, pleco och fläckig pansarmal + en drös med växter.

            Kommentar

            Arbetssätt...