Yngelakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blunder90
    • July 2003
    • 155

    Yngelakvarium

    Jag tänkte köpa ett 15liters 6-kantigt akvarium med helteckande ramp med glödlampa,pump,grus mm begagnat men det är rätt nytt. Jag undrar om jag kan ha nån sorts mal eller så till det så det inte blir för mycket alger, typ pygmee pansarmal eller ocincluss? Jag tänkte ha platy,ancistrus och svärdbärar yngel där i. Men har tänkt på en annan sak om jag ska köpa ett 45liters guppyhotell i stället och ha det som yngelkar?
    kram vad tycker ni? när man köper guppy hotel får man ju fläktar,innefilter och lyse till men vad ska man ha fläktarna till och behöver man köpa en doppvärmare till det?
    Mitt namn är Linn och jag är 15år

    Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.
  • catwoman
    • February 2004
    • 183

    #2
    Hej!Jag tycker inte du ska ha ngn typ av mal i det lilla karet.Även om det är små malar som pygmépansarmal eller otocinclus.jag tror också att ett 45liters guppyhotell kan vara bättre om du har många yngel.Ett 15-liters blir svårare att sköta plus att ynglen växer bättre i ett lite större kar.

    Kommentar

    • Blunder90
      • July 2003
      • 155

      #3
      Oki men om jag köper ett sånt där fiskhotell som jag nog ska göra, så tänkte jag ha ancistrus yngel, platy yngel och svärdbärar yngel i det mm och om man har ancistrus yngel äter dem ju mycket alger.=)
      kram linn när man har fått ancistrus yngel och om det blir för många vad ska man göra av resten som inte blivit sålda mm?
      Mitt namn är Linn och jag är 15år

      Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

      Kommentar

      Arbetssätt...