Vad gör ni med era yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne o Cissi
    • April 2004
    • 30

    Vad gör ni med era yngel?

    Jag orkar i alla fall inte ta hand om massa yngel hela tiden. Brukar ni låta dom vara kvar i akvariet eller kan man kanske ge bort dom till nån djuraffär eller nåt..? Kanske man ska låta dom bli uppätna för att de större fiskarna ska få levande föda då o då?
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Jag brukar mer vanliga yngel vara kvar i akvariet och de som klarar sig, de klarar sig. Övriga blir mat åt de vuxna. De lite mer ovanliga försöker jag ta reda på så att så många som möjligt skall klara sig. Man kan reglera det där genom att t.ex. skaffa ett par scalarer eller annan lite mer rovgirig fisk som brukar hålla efter ynglen bra. Har man inte alltför mycket växter heller är det få som klarar sig.

    Vuxna fiskar kan man sälja/byta in hos en del zoo-affärer, men det är få som tar emot yngel. Annars kan man alltid sätta in en annons och sälja eller ge bort om man tycker att det är för många i karet.

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Jag har ett yngelakvarium. Om jag fångar in några yngel brukar jag lyfta ut dem och låta dem vara där.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • Holgersson
        • January 2003
        • 177

        #4
        Jag brukar låna skalarer av en zoo affär för att rensa upp bland mina endlersyngel som jag inte blir av med.....

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Ancistrusynglen säljer jag... det är för övrigt de enda yngel som djuraffärerna tar emot vad jag vet, andra fiskar måste man ha tills dom blir nästan vuxna om man ska sälja till affärerna.

          Guppyynglen håvar jag över till mitt stora kar där Scalarer och Tetror tar dem som välkommet kosttillskott...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • SilverChair
            • April 2004
            • 30

            #6
            Ancistrusynglen säljer jag Hhr gör du för att få Ancitrus att yngla av sig??
            Jag är bara nyfiken. =)

            Kommentar

            • mice_lord
              • March 2004
              • 62

              #7
              Jag har precis köpt ett 33L akvarie
              Tänkte testa att föda upp lite dvärgguramisar.
              Om ni har lite tips så skulle det vara välkommet.
              Inredning?, växter? etc.
              Shit happens to everyone

              Kommentar

              Arbetssätt...