Hur många fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hund_tjolahopp
    • February 2004
    • 22

    Hur många fiskar?

    Hur många fiskar kan man ha i ett 102 liters akvarium jag skulle vilja ha några nya. Just nu har jag: 3 silverhajar som är ca 4cm, 5 platy, 3 små siamesiska algätare och 2 scalarer på ca 4 cm. Har någon nåt tips på nån bra fisk som jag kan ha och hur många i så fall? skulle gärna vilja ha nån mal och Gurami eller ciklid....
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Någon mal kan du säkert stoppa i, kanske en Ancistrus eller så som inte blir så stor.

    Däremot kommer du med befintlig fiskuppsättning snart att få problem. Dina Silverhajar kan du nog räkna med blir 20-25cm, kanske 30 om det vill sig illa, och de kommer inte alls att må bra i ditt akvarium då. Även dina scalarer kommer tids nog att växa och bli större, och då vilja ha ett större kar. Fördelen med scalarer är dock att de kommer att äta upp de flesta av dina Platyyngel så att det inte blir överbefolkat allt för fort.

    Även de siamesiska algätarna blir så småningom runt decimetern stora.

    Kanske ett Guramipar passar bra, eller några tetror/rasboror. Kanske kan du byta ut dina silverhajar mot något liten ciklid som paletciklid eller så.



    Kommentar

    Arbetssätt...