Pansarmal har fått bebisar. Vet inte vad jag ska göra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • toomuchspook
    • February 2024
    • 2

    Pansarmal har fått bebisar. Vet inte vad jag ska göra

    Hej.
    Detta är mitt första inlägg, men behöver verkligen tips.

    För lite över en månad sedan fick mina pansarmalar en hög med yngel (mitt akvarium är 200 liter). De börjar verkligen växa upp och vi vet inte riktigt vad vi ska göra med dem. De största är redan ca 1-2 cm och vi kan tyvärr inte ta hand om alla så länge till. En eller två kanske kan gå till släktingar med akvarier, men resten är vi lite oroliga för. Vad rekommenderar ni att göra?
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    #2
    Vad roligt med yngel som dessutom har överlevt till större storlek! Har du någon bra butik i närheten där du brukar köpa fisk? Vissa butiker tar nämligen emot yngel så du kan ju alltid fråga där. Annars kanske en annons här på Zoopet kan vara något? Jag har ibland skänkt bort fiskar genom en annons här och det brukar alltid funka. Om dina släktingar inte redan har flera av samma sorts pansarmal som du nu har yngel av så ge inte bara bort en eller två till dem. Pansarmalar vill ju vara i grupp, minst sex stycken men gärna fler, de mår inte bra av att bara vara ett par stycken. Men det har du säkert redan koll på! Lycka till!

    Kommentar

    • toomuchspook
      • February 2024
      • 2

      #3
      Tack för tipset! Ska definitivt höra med akvariebutiker i området. Och ingen fara, jag skulle aldrig ge bort dem till någon som inte hade rätt utrustning eller miljö för att ta hand om dom, det var dåligt formulerat av mig. Jag lovar att försöka hitta dom ett så bra hem som möjligt.

      Kommentar

      Arbetssätt...