Tips för botten bla

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Platy24
    • January 2024
    • 4

    Tips för botten bla

    Hejsan!
    Detta blir inte mitt första utan mina 3 första akvarium. Om någon har lite tips så tar jag gärna emot det.
    Jag har just nu platy, (nu är jag lite osäker på malar) pakistan botia, albino pansar mal, ancistrus, röd fantomtetra, gabonräka, zebra snäcka, tigersnäcka, elefantsnäcka, militärhjälm snäcka.
    På väg hem är ett gång sandsnäckor, och nästa månad blir iaf posthornssnäckor.
    alla 3 akvarium är igång, ett på 54l, 60l o 90l.
    Det jag undra lite vilka trivs bäst med vilka? Funderar även på att bla köpa neontetra och nån mer stimfisk.
    Vad för botten trivs de bäst med?
    Jag kommer köpa även körsbärsräkor och undra vilka de skulle passa bäst med och med vilken botten? eller om de kanske e bäst att köpa ett mindre kar till de.

    Jag har fått hem en hel del växer men har ingen aning om vad de alla heter, har även mera växter påväg hem med posten.

    Är även sugen på att köpa hem ett större akvarium på minst 250l för köpa en slöstjärt men då undra jag lite vad för annan fisk, mal, räka,snäcka osv skulle kunna passa med slöstjärt?
    Det blev väldigt många frågor märker jag, men jag vill ju det bästa för mina nya inneboende här hemma,

    Jag har mängder av olika växter, mänger av olika stenar, träbitar rötter elr va de heter, prydnad saker. en massa sand och en massa grus bla.
    finns de kanske något mer som är bra att köpa hem elr ett måste att köpa hem

  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Slöjstjärt/guldfisk bör gå i ett artakvarium, alltså inte ha sällskap av andra fiskarter och räkor.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...