Känner mig lurad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • emmisen99
    • August 2023
    • 1

    Känner mig lurad

    Hej!

    Jag har precis startat upp mitt akvarium och känner mig rätt lurad av de som arbetar på djuraffären. De sålde ett Eheim aquastar marine 63 liters med alla tillbehör (filter, ljusramper, cirkulationspump, skummare med mera) för 1500 kr. Vilket kanske är ett bra pris MEN jag ska ju inte ha ett saltvatten akvarium då jag inte vill börja med det som nybörjare. När jag kollar runt så hittar jag akvarium paket i samma storlek för sötvatten för en mycket billigare peng.

    Kan ej lämna tillbaka det eftersom jag lagt ner bottensubstrat och fyllt det. Vad tror ni? Är det värt att försöka sälja det eller ska jag bara "go with it"?​
  • snikke

    • December 2007
    • 135

    #2
    Kanske värt att prata med affären om det. Bland annat blir det fel med ljuset skulle jag tro, det går väl inte att justera färgtemperaturen antar jag, det kan vara lite för blått?
    Senast redigerad av snikke; 21 August 2023, 19:02.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13133

      #3
      OM dem nu har sållt ett saltvattenakvarium till dig utan att du viste det så är det bara att ta ur substratet och åka tillbaks med det! Gichk du däremot runt själv och plockade upp det här paketet och gick till kassan och betalade så är skulden din egen men du kan fortfarande försöka att få byta det..
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      Arbetssätt...