innerfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • magore
    • December 2022
    • 2

    innerfilter

    jag har ett eheim innerfilter till mitt 54 liters akvarium.
    jag har förstått att man ska ha innerfiltret högt uppe i akvariet om man vill öka syresättningen i akvariet. stämmer det?
    hur ska man tänka kring den lilla "snorkeln" uppe på innerfiltret? om jag sätter filtret högt upp så hamnar ju snorkeln i lysröret.
    kan man öka och minska "sprutet" på innerfiltret? eller finns det endast en fart?
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Antar att det är eheim pickup alla utom mini modellen så finns det två lägen som man ställer in genom att draupp eller trycka ner utblåset. Om du tycker att slangen till luftregulatorn (snorkeln) är för lång kan du klippa den kortare...
    Ehieim pickup har ett väldigt bra konstruerat utblås som trycker strålen upp mot vattenytan så filtret behöver inte sitta så väldigt högt för att skapa en bra ytrörelse, ytrörelse syresätter vattnet.
    Senast redigerad av åheim; 07 December 2022, 15:59.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • magore
      • December 2022
      • 2

      #3
      Vilken funktion fyller ”snorkeln”? Kan man ta bort den helt och hållet?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        Den suger luft genom snorkel och du kan ta bort den om du vill, filtret kommer dra lite luft eller vatten genom hålet där snorkeln satt.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • pocreator
          • April 2023
          • 2

          #5

          Ja, det är sant att man måste placera det invändiga filtret högt i akvariet om man vill öka syresättningen i akvariet.

          Kommentar

          Arbetssätt...