Fläckarna försvann på Blå Gurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lova
    • February 2004
    • 31

    Fläckarna försvann på Blå Gurami

    Hej

    Skrev häromdagen på Zoopet angående att jag har två Blå Guramis som mobbar den tredje. Fick då rådet att skaffa en till Gurami hona, vilket jag gjorde idag.

    Nu får den förut så mobbade Guramin vara ifred, så det verkar ju bra. Men det verkar ha uppstått något annat underligt.

    Min största Blå Gurami ( som var elakast) har nu bleknat. Han(eller hon) hade väldigt tydliga mörkblå fläckar. De syns knappt längre. Detta hände efter det att den fjärde Guramin kom i akvariet för några timamr sedan. Är inte det konstigt?? Vet någon vad det betyder??

    /Lova
    150 liters kar: 2 Mosaik Gurami, 3 Guld Gurami, 3 Blå Gurami, 1 Kampfisk, ett gäng Guppy, ett stim GuldTetra, 3 Ancistrus, 1 Svärdbärare
  • NaObie
    • December 2003
    • 126

    #2
    Har inte haft gurami fiskar, men jag tror att om din fisk verkar pigg i övrigt o äter o så, så är det nog inga problem. Men kolla den regelbundet för det kan va så att den nya fisken tagit med sig nån sjukdom från affären.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638

    Kommentar

    • Tixe
      • January 2003
      • 114

      #3
      Jag är absolut ingen expert, men jag vet att många fiskar bleknar när de blir stressade. Jag köpte svart fantomtetra för ett tag sen och deras svarta fenor var helt genomskinliga när jag kom hem med dem. Kanske blev din gurami nervös över att se en ny fisk i akvariet helt enkelt. I så fall blir den dock normal igen efter några timmar eller så. Ser han fortfarande blek ut är det antagligen något annat...

      Kommentar

      Arbetssätt...