Köpt beg akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • walak
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist
    Vad har du för fisk i tanken? Kan vara hungriga Ancistrus tex som ger sig på växterna.
    Det kan också vara så att det inte finns tillräckligt med näring till dem bland annat.

    Vet inte om du försökte ladda upp länk till bilder men i så fall vart det nått fel med länken.
    hej här kommer bild till akvariumet sen har jag uppdaterar inlägget

    Senast redigerad av walak; 13 February 2019, 16:56.

    Lämna en kommentar:


  • Mikael Lindqvist
    svarade
    Vad har du för fisk i tanken? Kan vara hungriga Ancistrus tex som ger sig på växterna.
    Det kan också vara så att det inte finns tillräckligt med näring till dem bland annat.

    Vet inte om du försökte ladda upp länk till bilder men i så fall vart det nått fel med länken.

    Lämna en kommentar:


  • walak
    startade ett ämne Köpt beg akvarium

    Köpt beg akvarium

    Hej
    I lördags så köpte jag ett beg akvarium ett juwel Rio 240 allt som är på bilden följde med (förutom gruset då det är ny köpt)
    akvariumet har ett innefilter på 600L/tim och ett ytterfilter på 700L/tim
    Båda filter är rengjorda innan start

    Det enda jag har haft i är bakteriekultur och jag har inte matat fiskarna på 3 dar för att hjälpa till att filtren ska komma igång
    vet ju att man ska inte ha i fiskar ifrån början men nu hade jag inte det valet

    allt ser ut att gå bra men det enda jag har sett är att några växter på bladen har börjat bli tunna och hål i
    och det vet jag inte om det är normalt att det händer för växter när man har startat om akvariumet??

    Vet att man ska ha koll på nitrit och ph men är det något mera jag behöver ha koll på

    tacksam för all hjälp jag kan få för inget ska bli fel

    Några av fiskarna i akvariet som jag känner igen
    2 Ancistrus
    guppy
    black Molly
    svärdbärare
    en gurami



    Bild på akvariet




    Senast redigerad av walak; 13 February 2019, 16:56.
Arbetssätt...