parning dans av malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    parning dans av malawi

    hur ser det ut innan malawi mbunas får ägg eller hur märker man när det blir yngel snart
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart
  • manta
    • December 2003
    • 147

    #2
    Hej

    Våran M. Johanni hona fick en bula/bulle lite innan stjärtfenan på undersidan. Sedan så svarade honan med egna skakningar när hannen simmare omkring och skakade för henne. Sedan så hittade de en grotta och började cirkulera omkring en punkt i grottan. Honan la romen och simmade runt så hannen kunde befrukta dem och sedan så höll dem på så tills hon inte hade rom kvar och då tog hon upp den befruktade romen och började tugga dem och nu efter cirka 25dagar så har vi ca 15 yngel som simmar omkring i ett yngelavkarium. Man kan se när honan tuggar genom att hon gör tuggande rörelser med munnen och hon får en dubbelhaka, men den börjar inte märkas förren hon har gått ett tag tyckte iaf jag. Hon spärrar också upp gällarna mer än normalt, iaf enligt min erfarenhet/åsikt.
    En cool liten grupp som simmar omkring i yngelakvariet.
    Har en dålig film på det som man knappt inte ser när de cirkulerar i grottan, men om du vill så kan du kolla in den. Honan är den gula och hannen den mörka.
    - 320L-Malawi Akvarium
    - 222l-sydamerikanskt
    - 60l yngelakvarium
    http://malawiciklider.tk/

    Kommentar

    • knutte
      • November 2003
      • 135

      #3
      jag får aldrig mina o leka =(
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=152598

      Kommentar

      • Qwerty
        • December 2003
        • 526

        #4
        gött då har jag yngel
        363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

        Kommentar

        Arbetssätt...