filterinställning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mage
    • January 2004
    • 165

    filterinställning?

    Hejs!
    Har nu satt in dom första firrarna i karet.. 9 st neontetror (skulle vart 10, felräkning)
    Tycker det är svårt att bedöma hur mycket "fräs" man ska sätta innerfiltret på..
    Har ett filter med volymen 100-340 l/h och karet är på 50 L(dock ganska långt 75 cm)
    Tetrorna står nere i ett hörn ganska tätt och "pillrar på"..
    Är det för att dom ännu inte vant sig med karet eller är det för att det är minst strömt i det hörnet??

    Tacksam för snabbt svar! (man blir ju lite nervös när det är första firrarna )

    Magnus
  • billo
    • October 2003
    • 85

    #2
    Hej!
    Fiskarna håller nog på att vänja sig vid sitt nya kar. Jag tycker du ska ställa in filtret så att du får en bra cirkulation. Tycker du det blir för livat på ytan kan du flytta ner det en bit. Läs om fiskarna du har om de gillar strömt vatten tex, vill de ha lugnt kan du ju dra ner effekten lite.
    574L Sydamerika
    60L småfirrar

    Kommentar

    • Mage
      • January 2004
      • 165

      #3
      Har försökt kolla hur neontetror vill ha det men hittade just inget om cirkulation..
      Dom har redan börjat röra sig lite mer men jag tycker det ser ut som dom får jobba lite för att förflytta sig.. Dom håller sig rätt nära botten hela tiden.. vissa vill väl kanske jobba lite för att må bra.. vet inte hur det är med neontetran..


      Magnus

      Kommentar

      • Buckshot
        • February 2003
        • 456

        #4
        Jag tror inte att fiskarna mår dåligt om du så kör på 340l/h.
        Däremot kanske det är i mesta laget för växterna.
        Lilla Malawisjön finns i mitt vardagsrum.

        Kommentar

        Arbetssätt...