Hur mycket grus ska man köpa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #16
    Om du tänkt köpa på lösvikt så kan du ju ta med ett eget litermått att ösa med, om inte affären har det redan.
    (Alla sätt är bra utom dom dåliga)

    /heeke
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • ia2004
      • January 2004
      • 286

      #17
      ..tackar <b>Nanc</b>..plötsligt känns allt mycket klarare.. Så,nu ska jag bara packa väskar och bege mig ut i affärerna..näe,kanske bör ringa runt först och fråga kilopriser..annars lär det ta en hel dag att bara gå runt och titta i STHLM..
      "..Just keep on swimming.."

      Kommentar

      • ia2004
        • January 2004
        • 286

        #18
        Plötsligt känns mitt lilla problem med stenarna inte så svårt längre..ska ta mig till en telefon nu och ringa runt först till alla affärer..jämnföra lite priser..

        Tack alla!
        "..Just keep on swimming.."

        Kommentar

        • Qwerty
          • December 2003
          • 526

          #19
          beror på vad du har för fikskar med!
          363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

          Kommentar

          • Jerpan
            • January 2003
            • 103

            #20
            Allting är ju dyrare i Stockholm. Butiker som ligger vid köpcentrum har ju betydligt högre hyror än i övriga landet. Däremot så har vi ju många butiker i den här stan bl.a den största som ligger i västra delen av stan. De betalar inte många kronor i hyra. Så att jag håller med, jag reser mycket runt om i landet och slinker in i zooaffärer lite då och då och det skiljer ganska mycket på priserna jämfört med hemma i Stockholm.

            Kommentar

            • bjurstrom
              • March 2003
              • 233

              #21
              Akvarieaffärer är dyra. På det mesta. Det är faktiskt otroligt att de kan kränga grus och sten till sådana priser som många affärer tar. Sten och grus finns ju överallt och är i princip gratis.

              Köpte idag grus på Biltema. 49 kr för 25 kg. Det är en helt annan prisklass det (blästersand). Riktigt fin, men väldigt finkornig, men ser tjusigt ut blandad med gruset som var i innan.

              Sedan finns naturen, sandlådor, stränder... ska nog gå att "låna" lite där, om man är fattig och inte har något emot lite bök...

              Andreas
              min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

              Kommentar

              • gogar
                • November 2003
                • 365

                #22
                Sand/smågrus väger ca 1,8 kg/liter. Det är det man brukar höfta till med. 5kg sand för 35kr här i "småstaden" GBG. ;P
                Mvh Håkan
                - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

                Kommentar

                • JR
                  • April 2003
                  • 2112

                  #23
                  över 10 kr/kg för engelsk sjösten bör man ju inte betala om man köper över 5 kg. inte ens i den dyraste affären här(GBG) har jag sett det för över 50kr/5 kg.
                  så 50 kr/kg tycker jag mer låter som ocker... puh
                  hade du bott närmare kunde du fått grus av mig till ditt lilla kar =)
                  gillar inte ens engelsk sjösten...ta & kolla på nån finare sand istället.. blir både finare & mer praktiskt.. ingen mat som åker ner bland stenarna utan allt blir uppätet =)
                  --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                  http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...