Dvärggurami - hur många?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannapanna
    • January 2004
    • 50

    Dvärggurami - hur många?

    Funderar på att köpa dvärggurami till mitt akvarium (100 l). Har molly och neontetror nu. Frågan är om man kan ha 2 hannar ihop, eller om man ska ha en av varje kön eller 2 honor, eller flera? Eller inga alls?
    Vad tror ni?
    Hanarna är väl finast, men frågan är om 2 hanar kan vara tillsammans?
  • Makka
    • April 2002
    • 187

    #2
    Jag vet inte hur fullt det är men ett par vore nog bäst.

    2 hanar skulle bråka. Dessutom kommer de inte att visa upp sådan färgprakt utan honor att imponera på.

    Kommentar

    • Tokfia
      • September 2003
      • 141

      #3
      Jag tycker att du ska skaffa ett par... e ju det roliga i det hela att se hur dom visar upp sig för varandra...

      För länge sen(typ 98) var jag och skulle köpa gurami och vill då ha ett par... akvariehandlaren tyckte då att jag skulle ha 2hannar istället för dom är ju som du sa mer färg glada och så skulle det enligt honom bli mindre bråk än om man hade ett par då hannen kan jaga honan lite... dum som jag var tänkte jag att jaja han är ju den kunniga på området så då borde han ju ha rätt, gick där ifrån med två dvärggurami hanar... allt var lugnt första tiden men när dom vuxit till sig började bråket som slutade med att den svage strök med.

      Så som sagt jag råder dig att köpa ett par... eller så kan du ju ha 1 hane och flera honor.
      Och som ni alla vet... Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155933

      Kommentar

      Arbetssätt...