slöjstjärtarna leker!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannapanna
    • January 2004
    • 50

    slöjstjärtarna leker!

    Ska idag äntligen ge bort mina 2 slöjstjärtar! Men...då har del hela morgonen LEKT! Som galningar! Jag visste inte könen, men jag läste om det, och då stod det att hanen får vita småprickar vid gälarna och pannan. Jag tyckte ju de betedde sig "lekigt", så jag kollade - och visst f-n är han som "jagar" en hane.

    Hoppas verkligen inte att det blir bäbisar!
    Vart tar rommen vägen, och är det troligt att de överlever? Har black molly, små fläckiga pansarmalar och neontetror i akvariet för övrigt. Tror ni de äter upp rommen? *hoppas*
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Om det är en han som "jagar" en hane så blir det ingen rom. Hur vet du att dom leker om du inte har sett någon rom?
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • hannapanna
      • January 2004
      • 50

      #3
      Vad? Jag skrev ju att jag inte visste könen förrän idag. Läste om guldisar att under lekperioden får hanen små vita prickar vid gälar och panna. Det har ingen av dessa haft förut, men nu hade en av dem det - den som jagade den andra....
      De beter sig precis som man kan tro att de leker, den ene följer den andra med nosen "upptryckt" i rumpan på henne, och så plöjer de genom växterna....och det borde vara lek, förstår inte annars varför de skulle bete sig sådär i flera timmar (har inte gjort så förut), och så hade ju han vita prickar!

      Kommentar

      • gogar
        • November 2003
        • 365

        #4
        Att han som jagar ÄR en hane läser jag hannapannas text som.... De kanske visar lekbeteende utan att det blivit rom ännu. Rommen brukar ju föregås av någon slags uppvaktning.
        Mvh Håkan
        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

        Kommentar

        Arbetssätt...