Flytta växter men utan ev snigel ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    • October 2003
    • 693

    #16
    Köttet måste vara kosher =)
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

    Kommentar

    • fc25
      • September 2003
      • 330

      #17
      I mitt kar så var det väldigt mycket mer snäckor än jag trodde (såg), jag brukar köra botten med en hävert när jag byter vatten och då såg man dom slemmiga grejerna komma med ganska många vattenbyten efter behandlingen.
      //Fredrich

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #18
        Snäckägg dör inte av torkning, inte enligt min uppfattning i alla fall... Jag skulle inte chansa utan hoppa över kokningen och köra snäckmedel i karet med all inredning i...

        Som någon skrev, ser man en snäcka i sitt nya kar, kan man köra snäckmedel, då är det ju inte så många som dör och förgiftar vattnet... Tätare vattenbyten ett tag efteråt kan väl vara en idé...

        Vad gäller snäckfällor som många skriver om, kan jag säga att man kan hålla nere beståndet med dessa men knappast utrota, eftersom snäckrom knappast går i fällorna :-)

        Sist men inte minst vill jag påpeka en sak... man bör också fundera på VARFÖR man har snäckinvasion... några enstaka är normalt, men invasion beror ofta på övermatning och dålig skötsel...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #19
          I mitt fall beror det på överbefolkning.Det är mitt eget fel och nybörjare tabbe.Men nu har jag skaffat större så det blir förmodligen inte så igen
          Fredrik

          Kommentar

          Arbetssätt...