Fler fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hannya
    • November 2003
    • 56

    Fler fiskar?

    Jag igen med samma fråga som jag ställt innan.
    Men nu har förhållandena förändrats lite.
    De malar som jag innan trodde var pansarmalar är inte längre det utan är Ancitrusmalar. SNARK va lite de kan på vissa zooaffärer!!

    Jag skulle alltså vilja köpa fler fiskar till mitt 54liters akvarium där jag har ett Eheim 150liters/h pump.
    Jag har sedan innan två stycken Ancitrusmalar och sju neontetror. Någon som har något tips om vad jag skulle kunna köpa fler? Skulle vilja ha några fler neontetror...

    /Hanna
    En som inte är så van vid akvarier men gärna vill lära sig.

    54 liters med:
    10 neontetror
    3 guppys
    2 regnbågsplaty
    2 ancitrusmalar
  • nettrax
    • February 2002
    • 790

    #2
    54 liter är helt klart för litet för två ancistrusar. Dvs. om de inte är väldigt små och du tänker byta när de blir lite större. kolla på fiskar på den här sajten så ser du hur många liter fiskarna minst vill ha. Så kanske du får lite ideer.
    Mvh. Ninni
    Förhoppningsvis snart ägare till en röd tabby/vit crx kille

    Kommentar

    • Krysse
      • December 2003
      • 16

      #3
      Hej skaffa gärna några neontetror till.Mina tips till vackra och fredliga fiskar är guppis och någon variant av platy.Dom är lätta att få yngel av och har fina färger.
      Krysse

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Fler neontetror och ett par dvärgciklider. Men jag skulle nog fundera på ett större filter först.
        Allvarligt talat så tror jag att det handlar om ett missförstånd, jag tror inte att en enda zoobutik förväxlar pansarmal med ancistrus mal. Dessa är dom två absolut mest sålda malsorterna, pansarmalarna är dessutom en väldigt stor grupp där nästan alla har samma kroppsform.
        Men, men, i vilket fall så trodde du att det var pansarmalar så, SNARK, vad lite vissa akvarieägare vet!
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • Hannya
          • November 2003
          • 56

          #5
          Jag blev tillsagd att det var pansarmalar när jag frågade om dem. Men jag har alltid haft mina tvivel för jag hittade ingen som såg ut som dem här på zoopet när jag sökte på pansarmal..
          Ska jag ha ett större filter än det jag har? Till bara 54 liter? Den pumpar ju massor och jag har varit tvungen att ställa en sten framför för att fiskarna inte måste hålla på att kämpa hela tiden för att slippa dras in i filtret!
          En som inte är så van vid akvarier men gärna vill lära sig.

          54 liters med:
          10 neontetror
          3 guppys
          2 regnbågsplaty
          2 ancitrusmalar

          Kommentar

          Arbetssätt...