Fiskkomplettering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    Fiskkomplettering

    Hallå

    Tänkte köpa några guarami´s men när jag läser det här

    <font color="red">Om inte akvariet är väldigt stort (minst 120 cm) bör honan plockas bort efter leken, eftersom hanen kan vara ganska aggressiv mot henne. I övrigt är denna gurami-art en mycket fredlig fisk som passar bra i ett större sällskapsakvarium, även om den bara kan hållas tillsammans med andra lugna, fredliga fiskar</font id="red">.så börjar jag tveka.Vad menas med plocka bort.Är det för alltid eller är det bara tills ynglen ha föds?Om det är tills yngeln har föds.Kan jag så använda mitt 30 liters så länge till honan?
  • ernst
    • October 2003
    • 54

    #2
    Har själv dvärggurami men de har inte byggt ngt. skumbo ännu.
    Ditt 30 liters räcker gott ett tag till honan ifall hanen blir för jobbig-eller vad har du för storlek på karet nu då?
    Mkt. trevliga fiskar och lugna...
    Kar:540 l.
    10 st. corydoras paleatus albinos.
    4 st. corydoras adolfoi.
    22 st. kejsartetror.
    2 st. dvärggurami.
    2 st. nanochromis transvestitus.
    5 st. mix-scalare.
    3 st. ancistrus malar (varav en sk. "hifin").
    1 st. clown pleco.
    1 st. rot. hexenwels(RIP).

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Nu har jag ett 30 liters med 6 svärdbärare,3 tetror och 2 guppusar.Ska hämta ett 128 liters.Som jag tänkte flytta över dom jag har till och kompletera med 10 stycken tetror och 2 blå och 2 gula guarami och en guppy hona.Sen skulle det nog behövas 2 små malar
      Fredrik

      Kommentar

      • Qwerty
        • December 2003
        • 526

        #4
        vad du en gör jag har 2 blå gurami och 2 guldgurami köp inte någon av dom för dom försöker döda varandra i alla min hane är CP i huvudet han har dödat 3 fiskar halt så jag har skänkt dom tem in kompis ett tag :/
        363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #5
          Ja du qwerty tror inte att din fisk va CP skadad.Kanske den va aggresiv för att ditt kar var för litet.Dom verkar ju hävda lite revir.Någon annan som har erfarenheter av ilsksa guarami:er?
          Fredrik

          Kommentar

          • Norpan
            • December 2003
            • 679

            #6
            Min dvärgguramihane dödade två honor men rörde aldrig någon annan fisk. Har nu en guldguramihane som verkar helt fredlig, jag har sett honom jaga lykttetror vid nåt tillfälle bara. Men jag tror att det finns en del elaka sök här på forumet o se vad du hittar

            //Jenny
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

            Grodor..lite trevligare, lite bättre

            Kommentar

            Arbetssätt...