105 liter, innehåll oklart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • asetbob
    • January 2004
    • 5

    105 liter, innehåll oklart

    Tjingeling!

    Idag köpte jag mitt första av förhoppningsvis flera akvarier. Det är på 105 liter och jag undrar nu vad jag skall fylla härligheten med. Problemet är att jag har fått ta över ett gäng fiskar (1 silverhaj, 3 neontetra och nån guldfisk). Vad jag har fått erfara är väl det här akvariet för litet för silverhajen i alla fall. Undrade bara om ni där ute kanske har några tips.

    mvh,
    Erik
  • muppins
    • September 2002
    • 1629

    #2
    Ja, akvariet är tyvärr för litet för din silverhaj. De behöver mycket utrymme.
    Guldfisken hade jag nog inte heller behållt, men det bestämmer du helt själv.
    Om du tänker behålla neontetrorna så föreslår jag att du köper till flera så att de är minst tio ( gärna fler ) stycken, då trivs de bättre.
    Sedan finns det ju hur många olika kombinationer som helst...
    Om du vill prova på dvärgciklider så kan du ju ha något dvärciklidpar, ett stim med tetror och några malar. Se upp med de allra känsligaste dvärgcikliderna bara.
    Annars tycker jag att gurami är väldigt vackra.
    Om du tycker det är kul med massor av yngel så finns det ju levandefödare så som molly, platy och svärdbärare....
    Det är ju svårt att ge förslag eftersom jag inte alls vet vilken smak du har.
    /muppins


    Kommentar

    Arbetssätt...