ingen matlust

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • max_imum73
    • December 2003
    • 20

    ingen matlust

    Min stora svarta scalar verkar ha dålig matlust, har inte ätit dom senaste 3 gångerna. Han simmar omkring och jagar dom andra och verkar ok i övrigt. Bör jag bli orolig eller??
    Sen vill jag bara säga att jag tycker att det här är ett bra forum där folk är trevliga och man får svar snabbt, mkt trevligt!!
    max_imum73
    180L
    6scalarer,4slöjstjärtar
    7tetror..2 försvunna:-)
  • Kuhlii
    • March 2003
    • 200

    #2
    Hm, jag är ingen expert på akvariefiskar men jag brukar fiska Id (stor fisk) och den enda gången man kan fiska dom är när dom parar sig, det spelar ingen roll vad du har för drag för dom "ÄTER INTE" när dom parar sig. det är bara att kolla vart dom är och kasta i och hoppas att någon fasnar...
    Har du fler scalarer?
    Mina sköldpaddor kan du hälsa på om du går in på http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=51995

    Kommentar

    • max_imum73
      • December 2003
      • 20

      #3
      jag har 4 st scalarer, och dom andra äter och frodas...
      max_imum73
      180L
      6scalarer,4slöjstjärtar
      7tetror..2 försvunna:-)

      Kommentar

      • Elana
        • April 2003
        • 239

        #4
        Har du provat med annan sorts mat? Prova att ha på fishtamin... det gör mina fiskar helt galna i alla fall.
        Att en fisk missar sin mat en eller två gånger är ju ingen katastrof i sig, men det är bra om du har den under uppsyn ifall den skulle visa andra tecken på sjukdom.
        Mvh
        Elana
        Även de som är oönskade behöver ett kärleksfullt hem. Att ge någon en andra chans kan vara det viktigaste man någonsin gör.

        Kommentar

        Arbetssätt...