Alger och Malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • manta
    • December 2003
    • 147

    Alger och Malar

    Hej
    Bara massa frågor. Akvarie handlarn tittar skumt på mig och mina polare nuförtiden, är ju där inne varje dag och handlar något nytt. Idag fick vi köpa en ny dopvärmare, den gamla pajade på det sättet att den la inte av vid rätt temperatur utan fortsatte att ge full effekt, lite synd.

    Men jag har bara tre frågor, frågar man inte får man inget veta. Vad är det för sorts alg som ser ut som rost? Kolstenen i karet ser ut som de har rostat. Den andra frågan är, kan man blanda fritt mellan de olika L-mal arterna eller är det bäst att köra alla tre av samma art? Och till som sista fråga har jag, valt området snigelägg/rom. Är det snigelägg som är genomskinliga och sitter ihop i en sorts säck, har hittat två på växterna som vi köpte igår och vi fick rensa bort ett antal sniglar ifrån allisorna (Vallisneria americana) innan vi stoppade i dem i karet.
    MVH Markus
    - 320L-Malawi Akvarium
    - 222l-sydamerikanskt
    - 60l yngelakvarium
    http://malawiciklider.tk/
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    #2
    De små äggen är troligtvis snigelägg. Själv låter jag mina vara, eftersom jag tycker att de gör mera nytta i karet, både som extra mat och lite renhållning. Jag tror att du kan ha alla L-malar utav samma art, men jag tror att 2 stycken ancistrus malar kan bråka väldigt mycket, om de inte har varsin stor grotta i var sin ände av akvariumet. Jag tror att det är bäst att ha samma ändå. En hane och hona går i alla fall alldeles utmärkt.

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg

    Kommentar

    Arbetssätt...