Vad för fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saxen
    • September 2003
    • 190

    Vad för fiskar?

    Hej!
    Jag har ett 60liters akvarium. Räcker mitt akvarium till t.ex 10 neontetror, 2 malar och 3-5 platy??? Eller blir det för litet?
    // Sandra
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Det funkar nog bra. Du får välja lite mindre malar.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • shpend
      • August 2002
      • 2010

      #3
      hej
      http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=315
      köp in liten i början å kolla va de blir för kön sen efter ett tag så köp en till.
      men ja tycker att de räcker me en mal.

      Kommentar

      • ernst
        • October 2003
        • 54

        #4
        60-liters ok...en "sugmal" räcker eller 2 st små. Siamesiska algätare e poppis men ancistrus finns eller "clown pleco".
        10 st. neon+platy e helt ok, men släpp inte ner ngn mal med långa tömmar (skickliga jägare, typ picuts mal etc.)

        Gärna ngn liten rot(gömsle) och för cellusosan skull (mest ifall ex. clown-pleco ska leka).
        Speciellt viktigt med tanke på storleken på ditt akvarie är vattenbyten+växter som helst tar upp näring ur vattnet och ett lysrör som ej gynnar alger...
        Lycka till !

        Kar:540 l.
        10 st. corydoras paleatus albinos.
        4 st. corydoras adolfoi.
        22 st. kejsartetror.
        2 st. dvärggurami.
        2 st. nanochromis transvestitus.
        5 st. mix-scalare.
        3 st. ancistrus malar (varav en sk. "hifin").
        1 st. clown pleco.
        1 st. rot. hexenwels(RIP).

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          Siamesiska algätare blir 15 cm stora och trivs bäst i stim. Altså inget för 60 liter. Egentligen finns det bara två möjligheter för algätare i så litet kar. Antingen amanoräkor eller ottocinklus. Båda är billiga, små och trivs bäst i grupper. 5 st är nog ett minimum för bägge sorterna. Välj en sorts eller bägge. Jag skulle välja bägge. 10 st neontetror och 3 platy går nog också bra om du har ett bra filter.
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          • saxen
            • September 2003
            • 190

            #6
            Tack för all hjälp jag har fått från alla! Det känns skönt att min plan fungerar...
            // Sandra

            Kommentar

            Arbetssätt...